اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول حوزه سینمای معناگرا:

ارزش‌های سینمای دفاع مقدس به حاشیه رفته است

خبرگزاری فارس: مسئول حوزه سینمای معناگرا گفت: نه تنها سینمای دفاع مقدس بلکه ارزش‌های سینمای دفاع مقدس هم در حال رانده‌شدن به حاشیه است.

ارزش‌های سینمای دفاع مقدس به حاشیه رفته است
عبدالله اسفندیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: فداکاری‌های که ملت ایران برای جامعه اسلامی کردند، این بود که منافع شخصی خود را کنار گذاشتند تا به ایران کمک کنند و یکپارچگی در میان ملت تقویت نمایند.
وی ادامه داد: در حال حاضر در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که همه به دنبال منافع شخصی خود هستند به همین دلیل من نیز معتقد هستم سینمای دفاع مقدس در حال رانده شدن به حاشیه است.
مسئول حوزه سینمای معناگرا در مورد مخاطبین فیلم‌های دفاع مقدس افزود: اگر فیلم فیلم خوبی باشد همه ملت ایران مخاطب آن هستند به‌ویژه کسانی که در آن دوره در جنگ بودند ولی اگر فیلم خوب نباشد معدود افرادی از آن استقبال می‌کنند.
اسفندیاری با اشاره به ساخته نشدن فیلم از غرامت نگرفتن از عراق خاطرنشان کرد: این هم به سیاست‌گذاری‌های کشور بر می‌گردد، زیرا در آنجا اگر می‌شد خط قرمز را مشخص کرد فیلم‌سازان نیز به دنبال این موضوع می‌رفتند.
وی تصریح کرد: باید به فکر این باشیم فیلمی را که می‌خواهیم در چند سال آینده بسازیم از هم اکنون درباره آن تفکر کنیم.
مسئول حوزه سینمای معناگرا در مورد قدردان بودن جوانان از میراث دفاع مقدس بیان کرد: کسانی هستند که از این میراث به عنوان منافع شخصی خود استفاده می‌کنند اما ما باید اول خودمان را درست کنیم و از منفعت طلبی دست برداریم.
اسفندیاری افزود: یکی از کمبودها و نقایص موجود در سینمای دفاع مقدس سخت بودن ساخت فیلم‌ها و خطرات آن است، به عنوان مثال در ساخته بعضی از این فیلم‌ها بعضی از هموطنانمان کشته و یا مجروح شدند، نقص دیگری که سبب شعاری شدن و کم بیننده شدن می‌شود ساخت فیلم‌هایی است که دارای شخصیت سیاه و سفید هستند.
وی گفت: در دفاع مقدس باید شخصیت‌ها خاکستری باشند و شخصیت‌های سیاه و سفید هیچ ارزشی ندارند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول