اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز شکوفه‌ها؛

5 قلوهای قمی کلاس اولی شدند‌

خبرگزاری فارس: پنج قلوهای روستای پستگان بخش جعفرآباد قم امروز در مراسم زنگ غنچه‌ها و شکوفه‌ها که با حضور برخی مسئولان استانی برگزار شد، سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

5 قلوهای قمی کلاس اولی شدند‌
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، روستای پستگان که زیرنظر بخش جعفرآباد اداره می‌شود از هفت سال پیش تاکنون پذیرای پنج قلوهای خانواده مصطفایی است.
این کودکان شامل چهار پسر با نام‌های علیرضا، محمد‌رضا، محمد‌باقر، ابوالفضل و یک دختر با نام معصومه هستند.
امروز همزمان با 30 شهریور ماه مردم روستای پستگان که هر روز ناظر رشد این کودکان بودند، با دعوت از حجت‌الاسلام آشتیانی نماینده استان قم در مجلس شورای اسلامی، امین جعفری مدیرکل آموزش و پرورش استان قم و جمعی از دیگر مسئولان، این کودکان را برای آغازسال تحصیلی و حضور در کلاس درس بدرقه کردند.
معصومه که معصومیت در چهره‌اش موج می‌زند، بزرگ‌ترین آرزوی خود را  معلم شدن در آینده نزدیک عنوان می‌کند، او که تا دیروز به همراه چهار برادر خود با شیطنتی کودکانه از منبع آب مرکز روستا بالا می‌رفته امروز بسیار آرام و بی‌صدا پشت نیمکت کلاس نشسته است.
او با وجود آنکه باید در کلاس درس دیگری حاضر می‌شد حاضر نبود از چهار برادر خود جدا شود و اصرار داشت که با محمدرضا در همین کلاس بماند.
چهار برادر معصومه که در دو میز پشت سر هم نشسته بودند چنان جست و خیز می‌کردند که نشان می‌داد هنوز با محیط کلاس و مدرسه انس نگرفته‌اند.
پدر این پنج قلوها آرزو می‌کند هرچه زودتر کودکانش بزرگ شده و راه تعالی و ترقی را طی کنند تا برای او و همسرش که با مشقت‌هایی فراوان برای به ثمر نشستن آنان تلاش کرده‌اند موجب افتخار و سرافرازی در جامعه باشند.
مادر این کودکان که همواره نگران تربیت صحیح فرزندان است این بار با آرامشی وصف ناشدنی پنج قلوها را برای تعلیم و تربیت به مدرسه می‌فرستد و خصوصیات اخلاقیشان را برای اطمینان بیشتر برای مدیر و ناظم شرح می‌دهد و از کودکانش می‌خواهد به خوبی سخنان مسئولان مدرسه را گوش فرا دهند.
با آمدن معلم به کلاس و سلام و پاسخ دسته جمعی بچه‌های کلاس مادر و پدر پنج قلوها کلاس را ترک می‌کنند و به کودکان اطمینان می‌دهند در حیاط مدرسه منتظر آنان خواهند ماند.
انتهای پیام /ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول