اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم پارس‌آباد در مجلس:

فرودگاه پارس‌آباد با 15 میلیارد ریال تجهیز شده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: در دو سال گذشته فرودگاه پارس‌آباد با سرمایه‌گذاری 15 میلیارد ریال تجهیز و برای پروازهای داخلی مهیا شده است.

فرودگاه پارس‌آباد با 15 میلیارد ریال تجهیز شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وکیل سپه عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات فرودگاه پارس‌آباد اظهار داشت: این فرودگاه که قدمت آن بیش از 40 سال است یکی از فرودگاه‌های معتبر کشور است که در گذشته به دلیل برخی غفلت‌ها و بی‌توجهی‌ها مورد بی‌مهری قرار گرفته بود.
وی با یادآوری این‌که در سال‌های اخیر با تلاش‌های انجام شده تجهیز و توسعه به روز این فرودگاه را به عنوان قدیمی‌ترین فرودگاه استان اردبیل پیگیری کردیم، تصریح کرد: این فرودگاه در حال حاضر به هفت میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید نیاز دارد تا بخشی از توسعه آن اتفاق بیفتد.
سپه وجود کشت و صنعت مغان، تولید هزاران تن محصول زراعی و باغی را از مزایای این منطقه برای برخورداری از یک فرودگاه مدرن و مجهز اعلام کرد و افزود: اجرای طرح تطویل، تعریض، ‌توسعه و تجهیز فرودگاه اردبیل هم اکنون پیگیری می‌شود و در کنار آن خرید تجهیزات فنی جدید در اولویت قرار گرفته است.
این مقام مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: کارهای مطالعاتی و بررسی‌های مورد نیاز در مورد اجرای این پروژه‌ها انجام شده و در مراحل پایانی است که به زودی با انتخاب پیمانکار اجرای آن سرعت می‌گیرد.
سپه با بیان این‌که در صورت توسعه امکان نشست و برخاست هواپیماهای غول‌پیکر در این فرودگاه فراهم می‌شود، اضافه کرد: با توسعه فرودگاه پارس‌آباد علاوه بر پروازهای داخلی می‌توان زمینه پروازهای خارجی را نیز از این فرودگاه فراهم کنیم.
به گزارش فارس، این نماینده مجلس ادامه داد: هر چند سفرهای هوایی گران قیمت و برای همه مقدور نیست اما دایر کردن پروازهای زیارتی همچون سوریه، مشهد و کربلا می‌تواند به رونق این فرودگاه بیش از گذشته کمک کند.
وی نزدیکی این منطقه را به منطقه آزاد ارس یک مزیت دیگر برشمرد و گفت: با توجه به این همجواری فرودگاه پارس‌آباد مناسب‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین فرودگاه مناطق همجوار است که می‌تواند به تقویت این منطقه نیز کمک کند.
سپه افزود: با وصل این شهرستان مرزی به منطقه آزاد ارس این امکان مهیا شده و بستر برای توسعه اقتصادی و رونق تجاری منطقه نیز فراهم می‌شود.
وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد دولت از این طرح و برنامه استقبال کرده و با دایر شدن پروازهای بیشتر برای این فرودگاه منطقه آزاد ارس نیز تحول جدی در سرمایه‌گذاری‌ها پیدا کند.
نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود فرودگاه پارس‌آباد را قدیمی‌ترین فرودگاه استان و تأسیس شده در سال 52 توصیف کرد و ادامه داد: این فرودگاه در دهه 80 از شرکت کشت و صنعت مغان جدا شده و با تحویل به شرکت مادرتخصصی فرودگاه‌های کشور بستر توسعه آن فراهم شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول