اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ

کم‌تر از دو روز از بستری شدن «شیخ‌الاشراق قم»؛

آیت‌الله‌ مکارم شیرازی از آیت‌الله انصاری شیرازی عیادت کرد

خبرگزاری فارس: پس از بستری‌شدن آیت‌الله شیخ یحیی انصاری شیرازی در بیمارستان شهید بهشتی قم، آیت‌الله مکارم شیرازی ضمن عیادت از وی، توجه و مراقبت بیشتر مسئولان بیمارستان از این استاد اخلاق را خواستار شد.

آیت‌الله‌ مکارم شیرازی از آیت‌الله انصاری شیرازی عیادت کرد
به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه فارس، سه‌شنبه شب (29 شهریور ماه) آیت‌الله شیخ یحیی انصاری شیرازی از اساتید برجسته اخلاق و فلسفه حوزه علمیه بر اثر عارضه ریوی در بیمارستان شهید بهشتی شهر قم بستری شد.
پس از انتشار این خبر، صبح امروز آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید به بیمارستان شهید بهشتی رفت و از آیت‌الله شیخ یحیی انصاری شیرازی عیادت کرد.
این مرجع تقلید با «سید شمس‌الدین حجازی» رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم در زمینه روند درمان آیت‌الله‌انصاری شیرازی گفت‌وگو و از رییس بیمارستان شهید بهشتی درخواست کرد مراقبت‌های لازم برای کسب بهبودی کامل آیت‌‌الله انصاری شیرای به عمل آید.
به گزارش فارس، آیت‌الله انصاری شیرازی اواسط اسفندماه گذشته نیز دچار کسالت بود و به همین دلیل، جمعی از فضلای حوزه علمیه قم نیز با حضور در منزل این استاد عالی‌قدر حوزه از وی عیادت کردند. همچنین پیش از این نیز، منابع غیر رسمی از عیادت رهبر معظم انقلاب از آیت‌الله انصاری شیرازی و اهدای انگشتر دُرّ ایشان به آیت‌الله انصاری خبر داده بودند.
بر پایه این گزارش، آیت‌الله شیخ یحیی انصاری شیرازی در سال ۱۳۰۶ در روستای نوایگان داراب متولد شد. وی در سال ۱۳۲۰ برای ادامه تحصیل، راهی حوزه علمیه شیراز و تلمّذ در محضر آیت‌الله سید نورالدین حسینی هاشمی شد.
شیخ یحیی پس از ۱۰ سال، یعنی در ۲۴ سالگی، برای آموختن دروس خارج، عازم قم شد و در این مدرسه از محضر بزرگانی همچون علامه طباطبایی در درس فلسفه، کسب فیض کرد. وی از شاگردان خصوصی امام خمینی (ره) و هم‌درس با حضرات آیات مصباح و حسن‌زاده آملی بود.
تدریس در حوزه علمیه، از سال ۱۳۴۰ و به صورت رسمی توسط شیخ یحیی انصاری آغاز شد و وی بیش از ۲۰ سال، کتاب منظومه ملا‌هادی سبزواری را تدریس کرد. او پس از این کتاب، تدریس «اسفار اربعه» ملاصدرا را آغاز کرد که تاکنون نیز ادامه دارد. کرسی تدریس این استاد فلسفه در مسجد سلماسی قم ـ یعنی همان مسجدی که امام خمینی (ره) در آن تدریس می‌کرد ـ برگزار می‌شود.
از جمله تألیفات آیت‌الله انصاری شیرازی می‌توان به مجموعه چهار جلدی شرح منظومه و حکمت اشاره کرد، که البته دو جلد آن از روی سخنان درسی وی پیاده‌سازی و منتشر شده است.
آیت‌الله انصاری در کارنامه درخشان خود، سابقه مبارزه با رژیم ستمشاهی و بازداشت در زندان‌های ساواک را دارد. وی به مدت سه سال نیز در کوهدشت لرستان و نائین اصفهان در تبعید بوده است.
آیت‌الله انصاری شیرازی، یکی از دوازده نفری است که پس از رحلت آیت‌الله العظمی بروجردی، مرجعیت امام خمینی (ره) را در سال ۱۳۴۲ تأیید کرد.
برخی از اساتید قم از آیت‌الله انصاری به دلیل تسلط بر مباحث فلسفی، با عنوان «شیخ الا‌شراق» یاد می‌کنند.
انتهای پیام/ک
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول