اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر هیئت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان استان بوشهر عنوان کرد:

ضرورت پاسخ به شبهات دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر هیئت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان استان بوشهر گفت: ضروری است سپاهیان، معلمین و اساتید در رابطه با دفاع مقدس تحقیق و پژوهش کنند و شبهاتی که در ذهن نسل جوان در رابطه با دفاع مقدس است را پاسخگو باشند.

ضرورت پاسخ به شبهات دفاع مقدس
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی خلیل رضایی پنج‌شنبه شب در همایش تربیتی شجره طیبه صالحین پایگاه مقاومت مو سی ابن جعفر(ع) حوزه الغدیر سپاه دشتی اظهار کرد: دفاع مقدس موجب تثبیت انقلاب و شهیدان موجب صدور انقلاب اسلامی به جهان شدند.
وی خاطرنشان کرد: میانگین سنی شهدای دفاع مقدس 23 سال است و 45 درصد شهدایمان بسیجی، 19 درصد سپاهی، 23 درصد ارتشی، قریب به سه درصد انتظامی و قریب به سه دهم درصد هم نیروهای جهادی هستند.
رضایی اضافه کرد: 44 درصد شهدا گروه سنی بین 16 تا 20 سال، 30 درصد شهدا گروه سنی بین 21 تا 25 سال، 8 درصد شهدا هم بین 26 تا 30 بودند و 14 درصد از کل شهدا نیز 20 سال سن داشتند.
وی عنوان کرد: شهدا برای اطاعت‌پذیری از امام و پیشوای خودشان جان خودشان را اهدا کردند.
مسئول دفتر هیئت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان استان بوشهر افزود: ناگفته‌های هشت سال دفاع مقدس و جنگ خیلی زیاد است و ضروری است سپاهیان، معلمین و اساتید در رابطه با دفاع مقدس تحقیق و پژوهش کنند و شبهاتی که در ذهن نسل جوان در رابطه با دفاع مقدس است را پاسخگو باشند.
وی ادامه داد: ممکن است برخی بپرسند که چرا بعد از فتح خرمشهر آتش‌بس را که صدام و سازمان‌های بین‌المللی پیشنهاد دادند، نپذیرفتیم.
رضایی ادامه داد: باید گفت که حضرت امام (ره) در رابطه با آتش بس چهار شرط گذاشتند و آن‌ها نپذیرفتند.
‌این مقام مسئول متذکر شد: ما در صورتی حاضر بودیم آتش بس را بپذیریم که نخست اینکه شهرهایی که توسط صدام بعثی اشغال شده مانند شهر قصر شیرین را مسترد و تا نقطه صفر مرزی عقب‌نشینی کند.
وی ادامه داد: دوم غرامت جنگ که در آن زمان 150 میلیارد دلار بود را به ایران بپردازد که سازمان ملل فقط پرداخت 200 میلیون دلار آن را توسط عراق پذیرفت و سوم شیعیانی که از عراق اخراج شده‌اند به عراق برگردند و چهارم نیز این که صدام برکنار و محاکمه شود.
 انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول