اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج مشهد:

مسئولان برای آشنایی جوانان با دفاع مقدس برنامه‌ریزی کنند

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج حمزه سید‌الشهداء مشهد در جمع نمازگزاران طبسی گفت: مسئولان آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها برای آشنایی و قرار دادن دانش‌آموزان و دانشجویان در فضای روزهای دفاع مقدس برنامه‌ریزی و تلاش کنند.

مسئولان برای آشنایی جوانان با دفاع مقدس برنامه‌ریزی کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام مهدی عابدی ظهر امروز به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه طبس برای نمازگزاران صحبت کرد و ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: درست است که یک روی سکه جنگ، خانه‌خرابی، آواره‌گی، شهادت، جانبازی و اسارت است اما باید طرف دیگر سکه که صلابت، بیداری، شرف، عزت و آقایی است را هم ببینیم.
وی با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم که چراغ هدایت است درباره جنگ می‌فرماید: «جنگ به عنوان یک قانون و سنت بر شما نوشته شده است» افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران به لطف خداوند متعال و در سایه فشار وارد آمده در اثر جنگ، خود را ساخته و بسیار قوی‌تر از دوران جنگ تحمیلی است.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج حمزه سید‌الشهداء مشهد مقدس ادامه داد: زمانی که ارتش بعث به نمایندگی از استکبار جهانی وارد جنگ با ایران شد، دارای نیرو و تجهیزاتی مانند 12 لشگر مکانیزه، ده‌ها تیپ، بیش از 5 هزار و 400 تانک، صدها و هزاران قبضه توپ، صدها فروند هواپیما و... بود، در حالی که در مقابل آن کشور ایران دارای اوضاع خراب سیاسی و فاقد تجهیزات لازم بود.
وی عنوان کرد: در آن شرایط نفس‌گیر که ایران به هیچ عنوان آمادگی درگیر شدن در یک جنگ تمام‌عیار زمینی، هوایی و دریایی را نداشت، صدام به ایران حمله کرد که مهم‌ترین مواردی که نگذاشت ایران در این جنگ ساقط شود، قدرت خدا، قدرت مسلم ولایت مطلقه فقیه و توجه به معنویات بود.
‌عابدی درباره قیام مردم مسلمان کشور بحرین نیز گفت: درست است که 65 درصد جمعیت مردم بحرین شیعه هستند، اما جنگ بحرین جنگ شیعه و سنی نیست بلکه جنگ اسلام و کفر است.
وی بیان کرد: کشور بحرین در گذشته جزئی از ایران بوده است که در نیمه اول دهه 50 این کشور به انگلیس داده شد که اکنون یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در منامه بحرین مستقر است و امارات متحده عربی که امروز از دولت مزدور بحرین حمایت می‌کند، اگر بحث جنگ نظامی باشد نصف روز هم توان مقاومت در برابر ایران را ندارد.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج حمزه سید‌الشهداء مشهد مقدس در بخش دیگری از سخنان خود درباره لزوم معرفی تاریخ دفاع مقدس به نسل جوان گفت: هنوز پس از گذشت بیش از 20 سال از پایان جنگ، تاریخ دفاع مقدس به صورت مطلوب برای نسل جوان جنگ‌ندیده ما بیان نشده است که باید فرهنگیان و مسئولان آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها برای آشنایی و قرار دادن دانش‌آموزان و دانشجویان در فضای روزهای جنگ برنامه‌ریزی و تلاش کنند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول