اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جهرم صورت گرفت؛

برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام جمعه جهرم

خبرگزاری فارس: یازدهمین سالگرد رحلت آیت‌الله سید حسین آیت‌الهی امام جمعه فقید شهرستان جهرم برگزار شد.

برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام جمعه جهرم
به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، همزمان با سالروز شهادت رئیس مذهب جعفری امام صادق (ع) یازدهمین سالگرد عروج ملکوتی آیت‌الله سید حسین آیت‌الهی امام جمعه فقید جهرم با حضور مسئولان محلی و جمعی از روحانیان و مردم شهرستان‌های جهرم، لار و داراب در این شهرستان برپا شد.
مسئول سابق حوزه علمیه جهرم در این مراسم طی سخنانی با اشاره به نقش اهل‌بیت (ع) در آگاهی و تربیت جامعه اظهار داشت: خدا نور آسمان و زمین بوده و توجه پروردگار به خلق به واسطه وجود اهل‌بیت (ع) است.
حجت‌الاسلام علی آیت‌الهی با بیان اینکه مومنان باید اخلاق خدایی داشته باشند افزود: امام صادق (ع) ربوبیت را به مردم یاد داد و به همین خاطر ایشان را رئیس مذهب جعفری می‌نامند.
وی تربیت الهی در جامعه را به برکت وجود اهل‌بیت (ع) دانست و گفت: امام صادق (ع) بیش از 4 هزار شاگرد را پرورش داده و 80 درصد از احادیث شیعه به برکت وجود این نور الهی است.
آیت‌الهی با بیان اینکه در حوزه امام صادق (ع) تنها فقه نبود بیان کرد: تربیت عقلانیت، اندیشه بشری و آزاداندیشی در حوزه تفکر از مکتب امام صادق (ع) نشات گرفته بود.
وی همچنین با بیان نقش علمای جهرم در پرورش و تربیت مردم این شهر نیز گفت: شاگردان مکتب امام صادق (ع) با تلاش‌های بی‌دریغ خود در پرورش و تربیت دینی مردم این شهر به جایی رسیدند که رهبر معظم انقلاب جهرم را دارالمومنین نامگذاری کردند.
فرزند امام جمعه فقید جهرم با اشاره به پیام امام خمینی (ره) در اردیبهشت ماه سال 43 درباره جنایات شاه خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در پیام خود با اشاره به اخبار مختلف داخلی نسبت به کارهای تحریک‌آمیز و اذیت و آزار مردم جهرم توسط رژیم شاه و دستگیری آقای آیت‌الهی در این شهرستان ابراز نگرانی می‌کنند.
آیت‌الهی در پایان سخنان خود شجره طیبه تیپ المهدی (عج) جهرم را یادگار امام جمعه فقید این شهر دانست و تصریح کرد: این شجره طیبه ثمره تلاش‌ها و زحمات روحانیت و امام جمعه فقید جهرم است که هنوز با تقدیم شهدا به انقلاب استوارتر از گذشته به راه خود ادامه می‌دهد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول