اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های استان قم خواستار شد:

رفع مشکل کمبود اعتبارات جاری و عمرانی زندان‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های استان قم کمبود شدید اعتبارات جاری و عمرانی در امور زندان‌ها را یکی از مشکلات سازمان زندان‌ها از زمان تشکیل عنوان کرد و خواستار برطرف کردن آن شد.

رفع مشکل کمبود اعتبارات جاری و عمرانی زندان‌ها
محمد قطبی امروز درگفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به تشکیل حکومت نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که اصلاح و تربیت مجرم از وظایف قوه‌ قضائیه است، شورای سرپرستی زندان‌ها منحل و سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به عنوان سازمان مستقل در ردیف سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه تبدیل و تشکیل شد.
وی عنوان کرد: نخستین آیین‌نامه در سال 61 به تصویب شورای عالی قضایی رسید و در سال‌های 80، 81، 72 و  68 در آیین‌نامه سازمان زندا‌ن‌ها تغییراتی ایجاد و تصویب شد و این قانون اصلاحاتی نیز از سال 81 تاکنون داشته است.
مدیرکل زندان‌های استان قم خاطرنشان کرد: در کنار سازمان زندان‌ها، انجمن حمایت از زندانیان، بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی، ستاد دیه، مرکز مراقبت بعد از خروج به یاری وکمک زندان، زندانی و خانواده زندانی می‌پردازند.
قطبی با اشاره به مشکلات سازمان زندان‌ها از زمان تشکیل تصریح کرد: در طول این مدت تجمع جمعیت کیفری، کمبود نیروی کادر مورد نیاز، کمبود شدید اعتبارات جاری و عمرانی و... وجود داشته که اکنون به‌ دلیل تراکم جمعیت کیفری تمام بروز و ظهور دارد.
وی از اقدامات مهمی که در دو سال اخیر در سازمان زندان‌‌ها انجام شده به احداث خوابگاه موقت زندانیان به دستور و تامین اعتبار توسط ریاست قوه قضائیه، اختصاص اعتبار تکمیل شش اردوگاه، تکمیل تدریجی تشکیلات و موارد گوناگون دیگر اشاره کرد.
مدیرکل زندان‌های استان قم عنوان کرد: مشکلات و عقب‌افتادگی بسیار زیاد است که با توجه به رشد شدید آمار زندانیان نیاز به عزم جدی و تهاجمی به منظور رفع مشکلات، لازم است مورد توجه جدی قرار گیرد.
قطبی با اشاره به وظایف اصلی سازمان زندان‌ها خاطرنشان کرد: اهداف مهم حرفه‌‌آموزی، بازپروری و بازسازگاری به عنوان هدف اصلی، تامین مایحتاج اقتصادی و معنوی خانواده زندانیان از طریق انجمن حمایت، اشتغال بعد از آزادی زندانی و نظارت بر آن جلوگیری از تکرار جرم و‌... از جمله وظایف سازمان زندان‌ها است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول