اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی شهردار اصفهان خبر داد:

برگزاری کارگاه آموزشی شهروندی کشور در اصفهان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و تفریحی شهرداری اصفهان از برگزاری کارگاه آموزشی شهروندی کشور در اصفهان در روزهای 6 و 7مهرماه خبر داد.

برگزاری کارگاه آموزشی شهروندی کشور در اصفهان
حبیب الله تحویل‌‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان برای نخستین بار برنامه عملیاتی سند راهبردی فرهنگ شهروندی را در بین کلانشهرهای کشور ارائه داد، اظهار داشت: این استان در بیست و دومین کمیسیون فرهنگی و اجتماعی کلانشهرها و مراکز استان‌ها، به عنوان کلانشهر نمونه کشور به منظور برگزاری کارگاه آموزشی فرهنگ شهروندی برای مدیران آموزشی شهروندی شهرداری کلانشهرها انتخاب شد.
وی با بیان اینکه این کارگاه آموزشی در روزهای 6و7 مهرماه در اصفهان برگزار می‌شود، افزود: در این برنامه 2 روزه، مدیران و کارشناسان برنامه عملیاتی سند راهبردی فرهنگ شهروندی ارائه شده اصفهان را مورد تبادل نظر قرار می‌دهند.
معاون شهردار اصفهان با بیان اینکه کارگاه آموزشی با حضور 30 استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: بیشترین مباحث این برنامه حول، محور مباحث نظری شهروندی و وجه اشتراک‌ها است.
وی با تاکید به اینکه بسیاری از نظرات و مباحث جنبه بومی و از شهری به شهر دیگر متفاوت است، ادامه داد: کارشناسان و متولیان عرصه فرهنگ و نظری شهروندی بیشتر در مورد مسائلی که جنبه کلی داشته و در شهرستان خود مورد استقبال و طرح موفق بوده، بحث می‌شود.
تحویل پور اضافه کرد: برخی مسائل بر اساس نیاز فرهنگی و شهری در حوزه کالبدی شهر بازخورد خوبی داشته که به منظور الگوگیری برای سایر شهرها مطرح می‌شود.
وی محوریت برنامه را در مورد 2 مقوله رفتار شهروندی و اخلاقی اجتماعی دانست و اضافه کرد: در باب این  2 موضوع مبانی نظریات ارائه و سند بسته و برنامه عملیاتی صادر شود.
معاون شهردار تاکید کرد: سند کلانشهرها در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی کلانشهرها و شورای عالی استان‌ها به امضا شده و در این روز  اجرایی می‌شود.
 وی، برنامه عملیاتی متناسب مناطق بومی هر محل را در 4 بخش فعالیت تبلیغات، تولیدات محصولات فرهنگی، آموزش مستقیم و فراگیر و رویدادهای فرهنگی برشمرد.
تحویل‌پور افزود: جشنواره تولیدات فرهنگی معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی کلان‌شهرهای کشور در شهر مقدس مشهد همزمان با سالروز ولادت امام رضا (ع) برگزار و تمامی شهرستان‌های کشور در این جشنواره ایده‌های برتر خود را در غالب غرفه نمایشگاه به نمایش  و سپس ارزیابی آن صورت می‌گیرد.
وی همچنین اضافه کرد: این کارگاه 2 روزه بیشتر جنبه عملیاتی و کاربردی دارد و در این راستا جلسات هم‌اندیشی را برای انجام کار در نظر گرفته تا نوآوری و دستاوردهای کلان شهرها با موضوعات نو مطرح شود.
معاون شهردار اصفهان، همچنین از ارسال  نامه‌ای توسط کمیسیون فرهنگی و اجتماعی کلانشهرها و شورای عالی استان‌ها به وزیر آموزش و پرورش خبر داد و بیان داشت: از این وزارتخانه خواسته شده، مفاهیم شهروندی به شکلی رسمی در میان متون آموزشی مدارس آموزش داده شود.
وی اضافه کرد: نامه‌های مشابهی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور و رئیس سازمان صدا و سیما برای تمرکز بیشتر بر مفاهیم و سرفصل‌های فرهنگ شهروندی و برنامه‌ریزی به منظور توسعه آن در میان اقشار مختلف جامعه از سوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی کلانشهرها ارسال شده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول