اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز:

شهر الکترونیک، خاستگاه شهروندان و مدیران است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز گفت: شهر الکترونیک یکی از خاستگاه‌های شهروندان در استفاده بهینه از خدمات شهری است.

شهر الکترونیک، خاستگاه شهروندان و مدیران است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا حسینی صبح امروز در دیدار با هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه استان فارس که به منظور هم‌اندیشی و تعامل هرچه بیشتر دو نهاد شهرداری و نظام صنفی رایانه برگزار شد، اظهار داشت: در راستای ارتقای سیستم نرم‌افزاری شهرداری و تخصصی ساختن هرچه بیشتر آن، گروه رابط بین صنف رایانه این استان و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز تعیین و پیشنهادات مربوطه را در کمیسیون‌های تخصصی بررسی و اجرا می‌کنند.
وی با اشاره به اجرای سیستم شهرداری الکترونیک در شهر شیراز، گفت: شهر الکترونیک یکی از خاستگاه‌های مدیران شهری و شهروندان در عرضه و مورد استفاده قرار دادن خدمات شهری است که حوزه برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز نیز در سال‌های اخیر گام‌هایی در راستای راه‌اندازی این سیستم برداشته است. حسینی خاطرنشان کرد: شهر الکترونیک، شهری است که در آن، اداره امور شهروندان شامل خدمات و سرویس‌های دولتی و سازمان‌های بخش خصوصی به صورت برخط (online ) و به طور شبانه‌روزی، در هفت روز هفته با کیفیت و ضریب ایمنی بالا با استفاده از ابزار فناوری اطلاعات و ارتباطات و کاربردهای آن انجام می‌شود.
این مقام مسئول، اضافه کرد: در شهر الکترونیکی تمام خدمات مورد نیاز ساکنان شهر از طریق شبکه‌های اطلاع‌رسانی تأمین می‌شود.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز، کاهش ترافیک‌های شهری، انجام سریع امور شهروندان بدون نیاز به مراجعه حضوری، تکریم ارباب رجوع اداره‌ها و سازمان‌ها و کاهش چشم‌گیر برخی هزینه‌های جانبی را مهم‌ترین دستاوردهای راه‌اندازی شهر و شهرداری الکترونیک دانست.
در ادامه سرپرست شهرداری الکترونیک شهرداری شیراز گفت: تاکنون بیش از 35 هزار پیامک به تلفن همراه شهروندان از طرف شهرداری شیراز ارسال شده است.
محمد مجابی با تأکید بر بهره‌مندی شهرداری‌ها از فناوری اطلاعات این سازوکار را در بالابردن رفاه عمومی مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به گذرانده شدن نیمی از مسیر راه‌اندازی خدمات‌رسانی الکترونیکی با رقمی بالغ بر 80 میلیارد ریال، اظهار داشت: مرحله اول و دوم برای اجرای این فناوری شامل ساماندهی بایگانی و به روز رسانی نقشه‌های دیجیتال شهر و بازنگری در شرح وظایف عوامل اجرایی و تشکیل سایت الکترونیک مناطق 9 گانه انجام شده است.
سرپرست شهرداری الکترونیک شهرداری شیراز تصریح کرد: تشکیل شهر مجازی در راستای تمرکز اطلاعات مناطق 9گانه و بسترسازی برای هماهنگی با سایر نهادها نیز در دستور کار قرار دارد که دسترسی آنی شهروندان به اطلاعات را در فضای اینترنت تسهیل می‌کند.
وی افزود: اطلاعات و آمار بیانگر این است که تا کنون در سطح مناطق 9گانه شهرداری شیراز،‌ افزون بر 420 هزار پرونده شامل 25 میلیون برگ با 239 هزار نفرروز کار از حالت کاغذی خارج و به صورت فایل‌های الکترونیک در قالب 300 کاربر و کارتابل‌های الکترونیکی در سایت‌های مناطق فعال شده است.
مجابی خاطرنشان کرد: تاکنون بالغ بر 150 هزار درخواست مردمی به صورت الکترونیک ثبت و مورد بررسی قرار گرفته و با ارسال بیش از 35 هزار پیام کوتاه به تلفن همراه شهروندان پیشرفت گردش پرونده آنان گزارش شده است.
سرپرست شهرداری الکترونیک شهرداری شیراز ابراز امیدواری کرد: با راه‌اندازی دفاتر پیشخوان الکترونیک خدمات شهری و عدم نیاز به مراجعه مستقیم شهروندان به شهرداری گام‌های مثبتی در راستای ارتباط شهروند و شهرداری برداشته می‌شود.
انتهای پیام/ ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول