اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری استان اردبیل:

ظرایف معنوی دفاع مقدس در قالب قصه ارائه شود

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: با زبان قصه ارزش‌ها و ظرایف عاطفی و معنوی هشت سال دفاع مقدس باید به کودکان و نوجوانان ارائه شود.

ظرایف معنوی دفاع مقدس در قالب قصه ارائه شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ناهید اللهوردیزاده پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه پانزدهمین جشنواره قصه‌گویی مربیان استان اردبیل اظهار داشت: قصه‌گویی برای بیداری فرهنگی است نه خواب‌زدگی و هیچ قصه‌ای به اندازه روایت ایثارگری‌های شهدای معظم بیدارگر نیست. 
 وی ادامه داد: جنگ ذاتاً خشن و پدیده‌ای مصیبت‌بار است اما با این حال حماسه دفاع مقدس از لطیف‌ترین مقاطع تاریخ معاصر کشور ماست.
این مسئول بیان داشت: با زبان قصه می‌توان ارزش‌ها و ظرایف عاطفی و معنوی هشت سال دفاع مقدس را که شخصیت‌های بزرگی را در خود پروراند به صورت تاثیر‌گذار بیان کرد.
اللهوردیزاده حوزه فرهنگ را حوزه‌ای بنیادی دانست و افزود: هر برنامه‌ای که بدون پشتوانه باشد ابتر بوده و به نتیجه مطلوب نخواهد رسید و توسعه امکانپذیر نخواهد بود مگر اینکه در کلیه امور بسترهای فرهنگی را فراهم کنیم.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل ادامه داد: قصه گویی یکی از ابزارهای مهم فرهنگی است و شاکله مهم فرهنگ را قصه‌ها تشکیل می‌دهند.
اللهوردیزاده هدف از قصه ‌گویی برای کودکان را تعالی و تربیت انسانی عنوان کرد و گفت: تلاش در این عرصه در بر گیرنده اجر و پاداش اخروی است.
وی بیان داشت: بدون قصه دچار فراموشی، خودباختگی و بحران فرهنگی خواهیم شد چرا که قسمت عمده هویت ما را قصه‌ها بوجود آورده‌اند و با قصه می‌توان فرهنگ را پاس داشت و آنرا به نسل‌های آینده سپرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پانزدهمین جشنواره قصه گویی استان با حضور 55 قصه گو در دو بخش آزاد و مربیان برگزار می‌شود و در پایان 6 نفر از مربیان و یک نفر از شرکت کنندگان آزاد به جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی راه می‌یابند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول