اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان میناب خبر داد؛

راه‌اندازی آموزشگاه آزاد بهداشت در میناب

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان میناب از راه‌اندازی آموزشگاه آزاد بهداشت در این شهر خبر داد.

راه‌اندازی آموزشگاه آزاد بهداشت در میناب
سید محمود احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در میناب، هدف از راه اندازی این آموزشگاه را آموزش متصدیان واحدهای صنفی و ارتقا سطح آگاهی شاغلان و متصدیان اماکن و مراکزی که تهیه و توزیع مواد غذایی را به عهده دارند در زمینه رعایت نکات بهداشتی اعلام و افزود: این آموزشگاه توسط بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود.
وی افزود: این آموزشگاه مراحل ابتدایی و درخواست و اخذ موافقت آن طی شده و در آینده نزدیک راه اندازی می‌شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان میناب با بیان اینکه فرهنگ رعایت بهداشت و احترام به حقوق شهروندان در جامعه ما جایگاه واقعی خود را نیافته است اظهار کرد: آموزش مسائل بهداشتی به عنوان نخستین گام برای آغاز فعالیت اصناف مربوطه می‌تواند راه حل مشکلات بهداشتی موجود در جامعه باشد.
وی گفت: در این آموزشگاه کسانی که متقاضی راه اندازی واحدهایی که با سلامت مردم و جامعه مرتبط هستند پس از پایش سلامت تحت آموزش قرار می‌گیرند و پس از آشنایی با بهداشت عمومی و طی دوره آن برای دریافت پروانه کسب معرفی می‌شوند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان میناب ادامه داد: افرادی که در قالب صنوف برای دریافت پروانه جدید اقدام می‌کنند باید چهار ساعت که معمولا در دسته‌های 15 نفره تشکیل می‌شوند دوره آموزش بهداشت عمومی را با اولویت بهداشت محیط طی می‌کنند.
احمدی ابراز داشت: از آنجایی که مواد غذایی به صورت مستقیم با سلامت مردم جامعه در ارتباط است و عدم رعایت نکات بهداشتی می‌تواند آسیب‌ها و خطرات متعددی را در پی داشته باشد، باید در این زمینه توجه بیشتری اعمال شود.
این مقام مسئول اعمال نظارت و انجام بازدیدهای مکرر از واحدهای صنفی شهرستان را از وظایف واحد بهداشت محیط عنوان و گفت: در همین راستا با دقت عمل و حساسیت بیشتر و بازرسی از اصناف شهرستان مواد غیر بهداشتی و مشکوک پس از شناسایی و نمونه‌برداری و آزمایش توقیف و جمع‌آوری شدند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان میناب آموزش بهداشتی برای کسبه و اصناف را نیاز اساسی در هر شهر عنوان و افزود: برای ایجاد حساسیت و بالا بردن و افزایش سطح دانش و آگاهی آنان پیرامون چگونگی رعایت نکات بهداشتی از مواردی است که باید به آن توجه لازم صورت پذیرد.
وی ارائه مواد غذایی توسط دست فروشان و افراد دوره‌گرد را از نظر سیستم بهداشتی مردود، دارای اشکال و خلاف دانست و گفت: دستگاه‌های مسئول باید نسبت به جمع‌آوری این گونه اقلام و مقابله با کسانی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازند تمهیدات لازم را بیاندیشند.
انتهای پیام/ ر30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول