اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی کوهبنان:

بیماری هاری قابل درمان نیست

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی کوهبنان گفت: بیماری هاری قابل درمان نیست اما قابل پیشگیری است و در این زمینه باید توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

بیماری هاری قابل درمان نیست
محمود زین‌الدینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کوهبنان به مناسبت ششم مهر روز جهانی هاری اظهار داشت: هاری یک بیماری ویروسی کشنده و مشترک بین انسان و حیوان است که غالبا از طریق گاز گرفتن حیوان هار منتقل می‌شود.
وی با بیان اینکه هاری قابل درمان نیست، اما قابل پیشگیری است، افزود: اگر انسان یا حیوانی مبتلا به هاری شود، مرگ آن قطعی است و اهمیت بیماری به دلیل مخاطرات انسانی، کشندگی صد درصدی و خسارات اقتصادی بیماری در دام‌هاست.
رئیس شبکه دامپزشکی کوهبنان با اشاره به اینکه ویروس بیماری در مقابل مواد شوینده و ضد عفونی کننده‌ها از بین می‌رود، تصریح کرد: اگر فردی مورد گزش قرار گیرد، محل زخم را به طور کامل به مدت پنج تا 10 دقیقه با آب و صابون شست‌وشو و با الکل یا بتادین ضد عفونی کرده و سریعا به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی مراجعه کند.
زین‌الدینی در زمینه تلاش دامپزشکی در راستای کنترل و پیشگیری بیماری هاری گفت: در سال جاری تمام جمعیت سگ صاحب‌دار شهرستان و بخشی از جمعیت گاو شهرستان در مقابل این بیماری واکسینه شده‌اند.
وی با بیان اینکه هاری از طریق حیات وحش به دام‌های اهلی و انسان منتقل می‌شود، بیان داشت: اتلاف سگ‌های ولگرد بر عهده شهرداری‌هاست و باید در این زمینه شهرداری همکاری بهتری با دامپزشکی داشته باشد.
رئیس شبکه دامپزشکی کوهبنان خاطرنشان کرد: در مورد گربه و گربه‌سانان بیماری هاری از طریق پنجه کشیدن منتقل می‌شود زیرا گربه دائما مشغول لیسیدن پنجه‌هایش است که آلوده به بزاق می‌شوند و در موقع پنجه کشیدن می‌تواند ویروس را از طریق خراش به انسان منتقل کند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول