اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بهزیستی هرمزگان خبر داد:

‌مددجویان مینابی مشکل اشتغال دارند

خبرگزاری فارس: مدیر کل بهزیستی هرمزگان گفت: بیشترین مشکل مددجویان مینابی علاوه بر مشکلات دیگر نظیر درمان، مشکل اشتغال است.

‌مددجویان مینابی مشکل اشتغال دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از میناب، عبدالله بازیار امروز در حاشیه دیدار با مددجویان شهرستان میناب، اظهار داشت: در بخش درمان اهم خدمات در بندرعباس متمرکز است که مددجویان می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند تا از اعزام آنها به استان‌های دیگر جلوگیری شود زیرا بیش از 80 درصد معالجه بیماران در هرمزگان امکان‌پذیر است.
وی در زمینه اشتغال مددجویان بهزیستی میناب افزود: متاسفانه مشکل اشتغال مددجویان در میناب قابل قبول نیست زیرا با توجه به پتانسیل‌هایی مانند صیادی، کشاورزی و صنایع تبدیلی نباید چنین مشکلاتی در منطقه وجود داشته باشد.
مدیر کل بهزیستی هرمزگان ادامه داد: برای ایجاد اشتغال برای مددجویان در این شهرستان در زمینه‌های اقتصادی و در قالب تعاونی و احداث سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی، احداث سردخانه نگهداری ماهی و میگو، صنایع بسته‌بندی محصولات کشاورزی، ایجاد سایت پرورش میگو و راه اندازی بازارچه محصولات کشاورزی با همکاری فرمانداری و شهرداری میناب انجام خواهد شد.
بازیار در مورد ایجاد بازارچه محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد: این بازارچه به صورت غرفه‌های کوچک برای عرضه محصولات کشاورزی و کالاهای مورد نیاز منطقه در نظر گرفته شده است تا بتوان از این طریق به مشکلات جاری مددجویانی که در بدترین شرایط زندگی قرار دارند کمک کرد.
وی یادآور شد: با وجود نگاه مثبت مدیریت شهرستان، خدمات اجتماعی و مشارکت‌ها در میناب وضعیت خوبی ندارند و حتی مجتمع‌های بهزیستی اعم از هیئت امنایی و دولتی به وظایف خود آگاهی ندارند و ما در واگذاری مجتمع‌ها به بخش غیردولتی ناموفق بوده‌ایم.
این مسئول بیان داشت: تلاش می‌کنیم با توجه به قابلیت‌هایی که در میناب وجود دارد، خدمات اجتماعی را در آن افزایش داده و از طریق این شهرستان، این خدمات را به سایر شهرها گسترش دهیم.
بازیار تصریح کرد: قصد داریم در مشاغل خانگی و امور اجتماعی با فعال کردن گروه‌های همیار و مجتمع‌های خدماتی بهزیستی، زمینه فعالیت اقشار مددجویی را در این شهرستان فراهم کنیم.
وی در بحث مسکن مددجویان بهزیستی میناب اظهار داشت: در بحث مسکن مشکل بزرگی که مددجویان با آن مواجه هستند، عدم توانایی آنها برای پرداخت سهم آورده در مناطق شهری و حداقل آورده برای مددجویان در مناطق روستایی است که زیر نظر بنیاد مسکن اقدام به ساخت مسکن می‌کنند.
مدیر کل بهزیستی هرمزگان همچنین در مورد جذب مشارکت‌ها در شهرستان میناب اظهار داشت: طی مذاکراتی که با فرماندار میناب برای جذب مشارکت‌ها انجام شده، اعتمادسازی، فرهنگ‌سازی، جلسات متوالی با خیرین، مشارکت و سرمایه‌گذاری و اعطای امتیاز به خیرین و کمک‌های خیرین به بهزیستی از جمله راهکارهای افزایش جذب مشارکت‌ها است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول