اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مطابق با استانداردهای روز دنیا؛

درمان مبتلایان به ‌فشار خون در ایران انجام میشود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: درمان مبتلایان به ‌فشار خون مطابق با استانداردهای روز دنیا در ایران انجام میشود.

درمان مبتلایان به ‌فشار خون در ایران انجام میشود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شاهین شیرانی در کنگره بین‌المللی پرفشاری خون، اظهار کرد: بیماری افزایش فشار خون امروزه به عنوان یکی از مهم‌ترین بیماری‌های بشری و به عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل مسبب بروز سایر بیماری‌های قلبی عروقی مطرح است.
وی تشخیص صحیح و به موقع، درمان مناسب و پیگیری مراحل درمان را به عنوان مهم‌ترین راهکار غلبه بر این بیماری عنوان کرد و افزود: شده به گونه‌ای که در تمام کشورهای دنیا همواره تلاش می­شود این راهکارها به بهترین نحو در سیستم ارائه خدمات بهداشتی و درمانی کشور به کار رود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: در ایران با استفاده از آخرین پیشرفت‌های پزشکی و با وجود پزشکان و کادر بهداشتی درمانی مجرب، درمان بیماران مبتلا به افزایش فشار خون مطابق با استانداردهای روز دنیا صورت می­گیرد، اما استفاده از تجربیات و دستاوردهای محققان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های مختلف کشور، می­تواند افق­های تازه‌ای برای سایر پزشکان فراهم آورده و به اصلاح و تکمیل راهکارهای تشخیص و درمان بیماری کمک کند.
وی تصریح کرد: ایران دارای سابقه طولانی در علم و دانش بوده و به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران، با رشد بی‌سابقه دستاوردهای علمی پژوهشگران کشورمان در سال‌های پس از انقلاب، موجب اعتلای علمی کشور در سطح جهانی فراهم شده است.
شیران افزود: استان اصفهان همواره سهم بسزائی از تولید علم در کشور را به خود اختصاص داده و فعالیت‌های علمی در این استان همیشه در خدمت به پروسه افزایش توان علمی کشور نقش موثری داشته است.
وی ادامه داد: نخستین همایش بین‌المللی پرفشاری خون با توجه به شیوع روزافزون این بیماری در دنیای مدرن و درگیری بخش مهمی از جامعه با این بیماری، نقش مهمی در ارائه راهکارهای مقابله با این معضل بهداشتی دارد.
این مسئول افزود: در این کنگره راهکارهای تشخیص، پیشگیری، کنترل و درمان پرفشاری خون در ایران منطبق با شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و امکانات کشورمان تدوین و ارائه می­شود این راهکارها کمک بسیار موثری در درمان بیماران و کاهش شیوع این بیماری در جامعه دارد.
وی اضافه کرد: با تلاش محققین کشور و استفاده از تجربیات موجود، راهکارهای بومی برای پرفشاری خون در این کنگره تدوین می‌شود که به راحتی مورد استفاده تمامی پرسنل بهداشتی شاغل در سیستم بهداشتی درمانی کشور اعم از پزشکان، پرستاران، بهداشت‌یاران قرار می‌گیرد.
شیرانی گفت: نخستین همایش بین­المللی بیماریابی، پیشگیری، تشخیص و درمان پرفشاری خون با هدف ارائه آخرین دستاوردهای علمی در این زمینه و مورد بررسی قرار دادن تجربیات محققین داخلی و خارجی در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان پرفشاری خون در حال برگزاری است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول