اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

13 هزار اشتغال در استان قم ایجاد شد

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: از ابتدای سال جاری 13 هزار اشتغال در استان قم ایجاد شده است و باید روند اشتغال‌زایی در قم سرعت بیشتری بگیرد.

13 هزار اشتغال در استان قم ایجاد شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه‌گذاری استان قم، شناخت ظرفیت‌های استان، استفاده از توانمندی‌های واحدهای موجود و رفع موانع و مشکلات را در اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری در جامعه موثر و ضروری دانست و اظهار کرد: مشکل نقدینگی واحدهای صنعتی که‌ توانمندی اشتغال‌زایی دارند با استفاده از منابع اختصاصی بانک‌ها و حمایت دستگا‌ه‌های متولی باید برطرف شود.
وی با بیان اینکه سرمایه‌های بخش خصوصی در امر تولید و اشتغال‌زایی یکی از مهم‌ترین راهکارها برای رشد و توسعه کشور است، خاطرنشان کرد: با کاهش روند اخذ مجوزهای سرمایه‌گذاری و تسریع در بررسی طرح‌های اشتغال‌زا باید از این ظرفیت‌ در زمینه رفع مشکلات جامعه گام برداشت.
استاندار قم ضرورت حمایت و رفع موانع و مشکلات طرح‌های مشاغل خانگی را یادآور شد و افزود: این طرح‌ها ظرفیت‌های گسترده‌ای را برای اشتغال‌زایی ایجاد می‌کند و تاثیر زیادی در رفع مشکلات و رونق اقتصادی خانوارها دارد.
وی با اشاره به فرصت‌های ایجاد مشاغل خانگی فرهنگی در استان قم، خواستار پیش‌بینی سازوکاری معین برای بررسی و ارائه مجوز به این طرح‌ها شد و عنوان کرد: قم در بخش‌های مختلف فرهنگی قابلیت‌های گسترده‌ای دارد و دستگاه‌های متولی این امر باید هرچه سریع‌تر مشکلات و موانع موجود برای اخذ مجوز این طرح‌ها را برطرف کنند.
استاندار قم همچنین با اشاره به آمار مشاغل ایجاد شده از ابتدای سال 90 تاکنون در استان قم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 13 هزار شغل در استان ایجاد شده و با توجه به ابلاغ تسهیلات بانکی و اعتبارات مشاغل خانگی باید شاهد روند روبه رشد ایجاد اشتغال در استان باشیم.
وی افزود: دستگاه‌های اجرایی استان باید تسریع در روند ثبت مشاغل ایجاد‌شده در سامانه رصد را مورد توجه قرار دهند.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور با بیان اینکه صندوق توسعه ملی ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای بهره‌گیری سرمایه‌گذاران، صاحبان صنعت و کشاورزان است، گفت: تجار، صنعتگران، صادرکنندگان و کشاورزان با برنامه‌ریزی مناسب می‌توانند از منابع صندوق توسعه ملی استفاده کنند.
استاندار قم توجیه سیستم بانکی برای تسریع در واگذاری تسهیلات صندوق توسعه ملی و حذف فرآیندهای زاید را مهم عنوان کرد و افزود: طرح‌ها و پروژه‌ها باید با توجه به نیازها و ظرفیت‌های موجود استان به سرعت بررسی و برای اخذ تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شود.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول