اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فعال گردشگری خراسان رضوی:

بهترین راه اشتغالزایی صنعت توریسم است

خبرگزاری فارس: یک فعال صنعت گردشگری استان خراسان رضوی با اشاره به اشتغالزایی توسط مراکز گردشگری و سیاحتی در کشور گفت: بهترین راه برای ایجاد شغل در کشور صنعت توریسم است.

بهترین راه اشتغالزایی صنعت توریسم است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، اکبر صابری‌فر ظهر امروز در مراسم تجلیل از خادمان گردشگر خراسان رضوی اقتصاد شهر مشهد را مبتنی بر صنعت توریسم عنوان کرد و اظهار داشت: ورود هر سه توریست سبب ایجاد شغل برای دو نفر می‌شود و این بهترین راه برای اشتغال‌زایی در خراسان و کشور است.
مدیرعامل شرکت سپاد خراسان وجود تقلید در واحدهای تفریحی و اقامتی را در کشور یکی از معضلات مهم صنعت گردشگری خواند و افزود: ایجاد یک واحد صنفی می‌تواند از بروز برخی مشکلات برای فعالان در حوزه گردشگری جلوگیری کند.
وی مهم‌ترین معضل دیگر را در صنعت گردشگری کشور را اجرایی نشدن مصوبات دولت در این زمینه ذکر و خاطرنشان کرد: هیئت دولت مصوبات خوبی را برای صنعت گردشگری تصویب کرده است اما در مرحله اجرا شهرداری‌ها و دستگاه‌های مربوطه تابع مصوبات نیستند.
صابری‌فر نسبت به کاهش زمان ماندگاری گردشگران و زائران در مشهد هشدار داد و بیان داشت: در گذشته زمان ماندگاری در مشهد 10 روز بوده اما اکنون به 1.8 روز رسیده است و امکان دارد کمتر هم شود.
وی افزود: با حمایت و توسعه مناطق گردشگری می‌توان ماندگاری زائران را در شهر مشهد افزایش داد.
این فعال حوزه گردشگری در خراسان رضوی از اقدامات مسئولان درزمینه ساخت اقامتگاه‌های ارزان قیمت تجلیل و تاکید کرد: همانطور که به زائران کم توان توجه می‌کنیم باید زائران توانمند هم دقت کنیم و بسته به توان مالی آنان خدمات ارائه دهیم.
وی تصریح کرد: می‌توان با ساخت اماکن اقامتی با کیفیت جهانی گردشگران مسلمان را که به کشورهای اروپایی می‌روند را جذب استان خراسان رضوی و شهر مشهد کرد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول