اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش خراسان رضوی:

‌کتاب آموزشی مرتبط با دفاع مقدس نداریم

خبرگزاری فارس: مدیر مشارکت‌های مردمی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: کمتر از نیم درصد از محتوای آموزشی کل کتاب‌های مقطع دبیرستان و پیش دانشگاهی را موضوعات مرتبط با دفاع مقدس تشکیل می‌دهد.

‌کتاب آموزشی مرتبط با دفاع مقدس نداریم
محسن ازغندی در حاشیه برگزاری دومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: بخشی از مشکل نبود آشنایی دانش نسل نوجوان و جوان ما به این دلیل است که محتوای آموزشی که معرفی‌کننده فرهنگ ایثار و شهادت و هشت سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام بود، در کتب آموزشی ما وجود ندارد یا بسیار اندک و ناچیز است.
ازغندی تصریح کرد: ‌بازدید جمعی دانش‌آموزان مدارس از این نمایشگاه فرصت معرفی آثار این حوزه را برای دانش آموزان فراهم می‌کند.
وی اظهار داشت: نبود تسهیلاتی از جمله امکان حمل و نقل و جانمایی نامناسب نمایشگاه و نبود تبلیغات کافی نقاط ضعف نمایشگاه بود که باید در برنامه‌های بعدی برای رفع آنها تلاش شود.
مدیر مشارکت‌های مردمی اداره‌‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان داشت: ‌تنها بخش کوچکی از این فرهنگ از طریق درس آمادگی دفاعی آن هم در یکی دو سال اخیر عرضه می‌شود که در مقابل آنچه در طول دوران دفاع مقدس انجام شده، بسیار ناچیز است.
وی اشاره به اینکه 81 هزار مربی در استان خراسان مشغول به فعالیت هستند، افزود: از این تعداد، 20 هزار مربی ایثارگر و جانباز یا جزو خانواده‌های جانبازان داریم، این به معنای آن است که یک چهارم مربیان ما به زینت رزمندگی مزین شده اند.
وی تاکید کرد: وجود 289همکار فرهنگی شهید و حضور یک هزار و 800 دانش آموز شاهد در خراسان رضوی بر ضرورت گسترش فرهنگ ایثار و شهادت تاکید می‌کند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول