اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قزوین:

سیستم بانکی نیازمند جراحی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قزوین گفت:‌ سیستم بانکی کشور نیازمند جراحی بزرگ و اصلاحات است تا جلوی مفاسد گرفته شود.

سیستم بانکی نیازمند جراحی است
 به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت الله هادی باریک‌بین ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر قزوین که در مسجد‌النبی (ص) برگزار شد، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات اسلام است که باید همه ما در انجام این فریضه به‌طور جدی وارد شویم.
وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تلاش‌های انجام شده ما در زمینه‌های مختلف به پیشرفت‌های زیادی دست پیدا کردیم اما در زمینه معنوی پیشرفت قابل توجهی به دست نیاورده‌ایم و به جای مناسبی نرسیدیم.
امام جمعه قزوین اضافه کرد: این عقب‌ماندگی ناشی از دوری ما در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است. این در حالی است که در اسلام احادیث و روایت‌های زیادی داریم که بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر تأکید دارد.
باریک‌بین خاطر نشان کرد: امام خمینی رضوان‌الله بنیانگذار جمهوری اسلامی نیز با راهبرد امر به معروف و نهی از منکر حرکت انقلابی خود را آغاز کرد و در واقع امر به معروف و نهی از منکر همیشه در جامعه وجود دارد تا جامعه از کجی‌ها و ناراستی‌ها دور شود.
وی تصریح کرد: سلامت آینده جامعه در گرو امر به معروف و نهی از منکر است و آن‌طور که در روایات و احادیث آمده حتی بی‌توجهی به امر به معروف و نهی از منکر عواقبی را به دنبال دارد؛ بنابراین باید در اجرای امر به معروف و نهی از منکر کوشا باشیم.
امام جمعه قزوین با اشاره به اختلاس 3 هزار میلیاردی تومانی در شبکه بانکی کشور اظهار داشت: فساد اقتصادی 3 هزار میلیارد تومانی که در سیستم بانکی روی داده بزرگ‌ترین اختلاس کشور بعد از انقلاب است که این موضوع باعث نگرانی مردم شده است.
وی توضیح داد: از تمام دستگاه‌های ذی‌ربط و دستگاه‌های مسئول و نظارتی انتظار می‌رود با کمال جدیت، قاطعیت و شجاعت رسیدگی به این پرونده را دنبال کنند و بدون هیچ مسامحه‌ای عاملان آن را به پای میز محاکمه بکشانند.
وی تأکید کرد: سیستم بانکی به یک جراحی بزرگ و اصلاحات نیاز دارد از این رو از دولت می‌خواهیم اصلاح سیستم بانکی را هر چه سریع‌تر آغاز کند چراکه در سیستم فعلی شرایط طوری است که زمینه برای تخلف متخلفان فراهم است در نتیجه باید اصلاحاتی در سیستم بانکی انجام شود تا این سیستم با اتخاذ قوانین و مقررات لازم در برابر متخلفان موانعی را داشته باشد.
امام جمعه قزوین گفت: در هیچ شرایطی دشمن ما را رها نمی‌کند و همواره به دنبال دشمنی خویش است از این رو در خصوص موضوع اختلاس نیز دشمن به دنبال آن است که مردم را نسبت به نظام بدبین کند و طوری در میان مردم القاء کند که گویا فساد کشور را فرا گرفته است.
وی با اشاره به ایام سالگرد هفته دفاع مقدس بیان کرد: این روزها یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس را گرامی می‌داریم و باید با الگوگیری از مقام عظمای ولایت که در دیدار اخیر خویش با شهیدان زنده انقلاب ارادت خویش را به این عزیزان نشان دادند ما نیز لازم است از خانواده ایثارگران، جانبازان و ... در این ایام و سایر ایام تقدیر و تجلیل کنیم.
وی افزود: طی روزهای آینده دهه کرامت را پیش رو داریم،‌امیدواریم بتوانیم از این دهه به خوبی بهره‌مند شویم و از این ایام برای قرب الهی هر چه بهتر استفاده کنیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول