اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف خراسان جنوبی تأکید کرد:

فرش‌‌های خراسان جنوبی در خانه‌ آمریکایی‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف خراسان جنوبی گفت: بیش از 4 درصد صادرات فرش ایران متعلق به خراسان جنوبی است و آمریکا، آلمان و ایتالیا از عمده کشورهای مشتری فرش استان هستند.

فرش‌‌های خراسان جنوبی در خانه‌ آمریکایی‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد حسن کامیابی‌مسک پیش از ظهر امروز در بررسی مشکلات تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف استان اظهار داشت: سالانه 20 میلیون دلار ارز از محل صادرات فرش دستباف استان به دست می‌آید.
وی با بیان اینکه فرش دستباف خراسان جنوبی با سابقه بیش از 600 سال در تمام بازارهای خارجی فرش دارای برند بوده و شناخته شده است و به علت هماهنگ بودن با سلیقه بازارهای هدف همواره مشتریان خود را دارد، ادامه داد: تولیدکنندگان عمده فرش استان با استفاده از مواد اولیه مرغوب و رنگ‌های استاندارد توانسته‌اند اعتماد مشتریان فرش را به دست آورند.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف خراسان جنوبی افزود: از محل صادرات فرش دستباف سالانه حدود 20 میلیون دلار ارز وارد استان می‌شود که این فعالیت، کمک خوبی به اقتصاد منطقه و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر می‌کند.
کامیابی‌مسک تصریح کرد: بیش از چهار درصد صادرات فرش ایران متعلق به تولیدات فرش خراسان جنوبی است و آمریکا، آلمان، ایتالیا و دیگر کشورهای اروپایی از عمده کشورهای مشتری فرش استان هستند.
وی با بیان اینکه حدود 50 هزار نفر به صورت تمام وقت، پاره وقت یا فصلی در استان به تولید فرش اشتغال دارند، در مورد صدور گواهینامه معتبر برای فرش دستباف استان اظهار داشت: هیچ مرجع معتبری برای صدور گواهی نامه فرش استان‌ها وجود ندارد و فقط شناخت مشتریان از فرش و حفظ اصالت‌های طرح و رنگ ایجاد کننده برند برای فرش منطقه است.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف خراسان جنوبی ادامه داد: صادرات فرش استان در پنج ماهه اول امسال حدود 65 هزار مترمربع بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نسبی دارد.
کامیابی‌مسک گفت: علت کاهش صادرات نیز اطلاع صادرکنندگان از تحریم فرش ایران از اول مهر 89 بود که برای حفظ بازار و مقابله با تحریم در نیمه اول سال 89 بیش از نیاز به بازار آمریکا به این کشور فرش صادر کردند.
وی با اشاره به اینکه آمریکا از بازارهای اصلی فرش استان است، افزود: فرش ایران از اول مهرماه سال گذشته فقط توسط آمریکا تحریم شد اما صادرکنندگان سعی کردند با به دست آوردن بازارهای جدید مثل چین و روسیه از عوارض این برنامه بکاهند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول