اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی راور:

آشنایی شهروندان با فعالیت‌های دامپزشکی ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان راور گفت: ضرورت آشنایی هر چه بیشتر مردم با تأثیر فعالیت‌های دامپزشکی و ظرفیت‌هایی که این ارگان می‌تواند بر جامعه دامداری، روستایی و حتی جوامع شهری داشته باشد، احساس می‌شود.

آشنایی شهروندان با فعالیت‌های دامپزشکی ضروری است
احمدرضا انور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در راور اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن 14 مهر ماه روز ملی دامپزشکی، ضرورت آشنایی هر چه بیشتر مردم با تأثیر فعالیت‌های دامپزشکی و ظرفیت‌هایی که این ارگان می‌تواند بر جامعه دامداری، روستایی و حتی جوامع شهری داشته باشد، احساس می‌شود.
وی بیان داشت: با وجود گستردگی طیف وظایف دامپزشکی و اختیارات قانونی این ارگان، به نظر می‌رسد، آنچنان که شایسته است اهمیت آن از سوی مردم شناخته نشده است.
انور افزود: اهم فعالیت‌های سازمان دامپزشکی کشور و به تبع آن در شهرستان‌ها شامل مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام در جمعیت دامی و همکاری با وزارت بهداشت برای کنترل آن‌ها در جمعیت انسانی به ویژه بیماری‌های هاری، تب مالت، تب کنگو، سل، شاربن، مشمشه، آنفلوآنزا و... است.
این مسئول تصریح کرد: مبارزه با بیماری دامی و صیانت از سرمایه‌های دامی، درمان دام‌های بیمار و بازگرداندن سلامت به آن‌ها به ویژه با توجه به افزایش ارزش دام‌های حلال گوشت و با توجه به ارتباط و وابستگی روحی که بسیاری از افراد با حیوانات خانگی دارند، اهمیت این وظیفه بیش از پیش احساس می‌شود.
انور ادامه داد: نظارت بر بهداشت و سلامتی گوشت قرمز، سفید، شیر و سایر فرآورده‌های خام دامی از لحظه تولید تا فرآیند بسته‌بندی، توزیع و فروش آن توسط فروشگاه‌های مختلف، رستوران‌ها و... نظارت بر کشتارگاه و نحوه کشتار و بازرسی‌های مربوط به لاشه نیز به عهده دامپزشکی است.
وی ابراز داشت: کنترل عبور و مرور و جابه‌جایی دام‌ها، محصولات خام دامی خوراکی و غیرخوراکی میان شهرستان‌ها و استان‌ها برای جلوگیری از ورود دام غیرمجاز از کشورهای همسایه و بروز بیماری‌های نوظهور، مبارزه با انگل‌های خارجی از دیگر وظایف این مجموعه است.
این مسئول متذکر شد: برگزاری دوره‌های آموزشی آشنایی با بیماری‌های دامی و مشترک برای دامداران و روستائیان، توزیع بروشور و اطلاعیه آموزشی بر حسب نیاز در مقاطع زمانی و فصول مختلف برای ارتقای وضعیت بهداشتی منطقه توسط دامپزشکی اهمیت این ارگان را مشخص می‌کند.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول