اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل:

هنر خلق شده دفاع مقدس واقع‌‌بینانه عرضه شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل گفت: هنر خلق شده در دوران دفاع مقدس باید به دور از پیرایه‌های مختلف واقع‌بینانه به نسل آینده انقلاب منتقل شود.

هنر خلق شده دفاع مقدس واقع‌‌بینانه عرضه شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ابالحسن صادقی‌جهانی عصر امروز در همایش شعر و موسیقی دفاع مقدس که در حوزه هنری اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: در جنگ هشت ساله ما حماسه‌ها و صحنه‌هایی از ایثارگری به معنای حقیقی رخ داده است که ثبت و ضبط آن را هنرمندان با خلاقیت و تدبیر مناسب بر عهده داشتند که اگر با زبان ساده، گویا و بدون کم و زیاد شدن به نسل آینده انتقال یابد نسل چهارم و حتی بعد از آن نیز می‌تواند پیام جنگ هشت ساله ما را که پیام رسای دفاع از آب، خاک، ناموس و شرف بود تبیین و تشریح کنند.
وی شعر و موسیقی را هنر برگرفته از عاطفه و مهربانی مردم توصیف کرد و افزود: در جنگ هشت ساله با تکیه بر هنر موسیقی و شعر توانستیم زیباترین و ماندگارترین عواطف و آرمان‌ها را به نسل‌های بعدی انتقال دهیم که در این مسیر نقش موسیقی نقش بی‌بدیل بود.
صادقی‌جهانی با یادآوری این‌که تمام جنبه‌های هنرهای هفت‌گانه در نمایش اقتدار این ملت به خوبی جلوه‌گری کرده است، تصریح کرد: به دلیل آن که جنگ ما جنگ ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس بود ما در سایه آن توانستیم بهترین و زیباترین تصویر از یک انسان وارسته را به دنیا معرفی کنیم که با گذشت همه چیز تنها به فکر مرام، اعتقاد و آزادیخواهی خود بوده است.
این مسئول در ادامه سخنان خود به نقش رسانه ملی، صدا و سیما در جاودانه ماندن انتقال این ارزش‌ها اشاره کرد و ادامه داد: ما در هفته دفاع مقدس امسال تلاش کردیم تا با ساخت، تولید و پخش مستند سرافرازان گوشه‌هایی از ایثارگری رزمندگان خطه اردبیل و آذربایجان را به عنوان فرزندان رشید به تصویر بکشیم که این مستند با استقبال خوب مردم استان نیز مواجه شده است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: ما معتقدیم یکی از جنبه‌های لطیف و به یادماندنی جنگ هشت ساله ما تکیه بر هنر برای بیان مفهوم و مضمون جملاتی است که شاید به شکل ساده و در قالبی سهل نتوان آنها را به زبان راند
به گزارش فارس، مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل در ادامه سخنان خود اضافه کرد: در برابر این همه کار هنرمندانه دشمن با قدرت رسانه‌ای بیشتر و تحلیل و تجزیه شرایط جامعه ما به صحنه آمده است تا بتواند آرمان‌خواهی دوران جنگ را ابتر و ناقص نشان دهد.
وی در پایان سخنان خود گفت:‌ در این هیاهو و جنگ رسانه‌ای که غرب با کذب و دروغ بیشتر به راه انداخته است ما وظیفه داریم با تحلیل درست از وضعیت و شرایط دوران جنگ جوانانمان را به گونه‌ای تبیین و روشنگری کنیم تا مبادا دشمن از غفلت ما به ضررمان استفاده کند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول