اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شوشتر:

مردم نگران پل تاریخی گرگر هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار شوشتر گفت: مردم نگران پل گرگر هستند و باید سریع مشکل پل برطرف و بازگشایی شود.

مردم نگران پل تاریخی گرگر هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، حیدر نجفی صبح امروز در جلسه آغاز مشارکت سازمان ملی گنجینه آب ایران در مرمت و استحکام بخشی پل گرگر اظهار داشت: مردم بسیار نگران این پل هستند و فشار زیادی بر مسئولان وارد می‌کنند و به این دلیل باید استحکام بخشی این پل در اسرع وقت انجام شود.
وی با اشاره به روند زمان‌بر تشریفات قانونی برای اجرای مناقصه‌های رسمی این پروژه گفت: اگر تشریفات قانونی برای اجرای مناقصه رسمی اجرایی می‌شد زمان زیادی صرف تشریفات و آگهی‌های مناقصه در روزنامه می‌شد ولی با ترک تشریفات، مسیر آغاز کار این پروژه از شش ماه به دو هفته کاهش یافت.
نماینده دولت در شهرستان شوشتر با اشاره به اینکه وزارت نیرو توان مالی خوبی برای راه‌اندازی این کارگاه دارد، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی میراث فرهنگی و پایگاه سازه‌های آبی تاریخی شوشتر زحمات زیادی برای این پروژه کشده‌اند اما توان مالی وزارت نیرو برای انجام چنین پروژه عمرانی بسیار بیشتر از میراث فرهنگی است.
نجفی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی توان مالی زیادی ندارد، افزود: میراث فرهنگی نمی‌تواند این پروژه را در دو سال دیگر به پایان برساند این در حالی است که وزارت نیرو با اعتبارات مناسبی که در اختیار دارد می‌تواند تا پایان سال مالی جاری این پروژه را به اتمام برساند.
رئیس شورای اداری شهرستان شوشتر با اشاره به اینکه پل گرگر در ردیف آثار جهانی به ثبت رسیده است، تاکید کرد: وضعیت پل گرگر در شرایط کنونی از طرف مجامع بین‌المللی پیگیری می‌شود و باید این پل در بهترین شرایط از نظر مرمت تبدیل شود.
در این مراسم کارگاه پل گرگر از سازمان میراث فرهنگی به سازمان ملی گنجینه آب ایران برای مشارکت و مرمت تحویل داده شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول