اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آبفا خراسان جنوبی:

نهبندان یکی از مطمئن‌ترین منابع آبی را داراست

خبرگزاری فارس: مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی گفت: شهر نهبندان یکی از مطمئن‌ترین و بهترین منابع آبی در استان محسوب می‌شود.

نهبندان یکی از مطمئن‌ترین منابع آبی را داراست
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، سید مجتبی عراقی‌زاده یکشنبه‌شب در جلسه تودیع و معارفه سرپرست امور آب و فاضلاب شهری نهبندان اظهار داشت: یکی از اتفاقات مبارک و نقطه عطف برای نهبندان بدون تردید سفر مقام معظم رهبری به این شهرستان است که مایه خیرات و برکات فراوانی در منطقه شده است.
وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در دولت‌های قبل از دولت نهم و دهم اقدامات خوبی در سطح روستاها و شهرها به ویژه در بحث آب انجام شده است، تصریح کرد: اما بعد از سفر معظم له به نهبندان و طی خدمت دولت عدالت محور فعالیت‌ها و اقدامات بسیار خوبی در تمام زمینه‌ها به ویژه در موارد آبرسانی و آب صورت پذیرفته است.
 
* بسیاری از جنگ‌های آینده بر سر آب است
مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی یادآور شد: هم‌اکنون از تاسیس تشکیلات امور آب و فاضلاب شهری 27 سال می‌گذرد و این نهاد به عنوان یک امور مستقل یکی از اساسی‌ترین نیاز مردم را مدیریت می‌کند.
عراقی‌زاده افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی، واقع شدن در کویر، کمبود و کم باریدن نزولات آسمانی و خشکسالی‌های 14 ساله اما این شهرستان یکی از مطمئن‌ترین و بهترین منابع آبی در استان به شمار می‌رود.
وی با اشاره به اینکه آب تنها ماده‌ای است که در قرآن بارها از آن یاد شده است، گفت: در آینده بسیاری از جنگ‌ها بر سر آب است و با توجه به توصیه‌های اسلامی و بحران‌های آبی امروز رسالت مسئولان به ویژه مدیران آب و فاضلاب که ماموریت حفاظت از این کالای گرانبها را دارند، بسیار خطیر و سنگین است.
 
* هدر رفت آب در استان 27 درصد است
مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی یکی از مشکلات آب شهرها به ویژه شهر نهبندان را میزان هدر رفت آب دانست و اظهار داشت: هدر رفت آب در استان حدود 27 درصد ولی این مهم در نهبندان 34 درصد است.
عراقی‌زاده ادامه داد: این میزان هدر رفت آب در نهبندان در حقیقت بیشتر از 1.4 درصد تولید آب در این شهر است.
وی با بیان اینکه برای صرفه‌جویی و جلوگیری از هدر رفت آب آحاد مردم و مسئولان باید دست به دست هم بدهند، تصریح کرد: آب فاضلاب شهری نیز به منظور جلوگیری از هدر رفت آب باید برنامه‌ریزی‌ها و پروژه‌ها خوبی را تدوین و اجرا کند.
 
* برای تامین آب نهبندان و شوسف محدودیتی نیست
مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی اضافه کرد: برای تامین آب شرب مورد نیاز مردم دو شهر نهبندان و شوسف هیچگونه مشکل و محدودیتی وجود ندارد و این نشان از مطمئن بودن منابع آبی این شهرستان دارد.
عراقی‌زاده در ارتباط با مشکلات مردم این شهرستان به ویژه روستاییان برای گرفتن مجوز انشعاب آب افزود: تا یک ماه آینده دفاتر پیشخوان دولت خدمات واگذاری انشعاب توسط را انجام می‌دهند و در این راستا آموزش‌های لازم به دفاتر پیشخوان ارائه می‌شود، همچنین برای انجام خدمات آب شهری مردم شهرستان می‌توانند بدون حضور فیزیکی در نهاد مربوطه به دفاتر پیشخوان مراجعه و مشکلات خویش را در این راستا بر طرف کنند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول