اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان برنامه پنجم توسعه؛

45 پایگاه امداد هوایی پیش‌بیمارستانی در کشور فعال می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور از ایجاد 45 پایگاه امدادهوایی پیش‌بیمارستانی در کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه خبر داد.

45 پایگاه امداد هوایی پیش‌بیمارستانی در کشور فعال می‌شود
غلامرضا معصومی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از طرح توسعه و بازسازی اورژانس و سایت اداری مرکز آموزش پزشکی درمانی بیمارستان بعثت سنندج در گفتگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: برنامه‌ریزی و اقدامات اولیه برای خریداری 45 فروند هلی‌کوپتر برای استقرار در این پایگاه‌ها انجام شده و با تخصیص اعتبارات این امر به زودی محقق خواهد شد.
وی افزود: بیمارستان بعثت سنندج یکی از مراکزی است که در آینده نزدیک مجهز به امدادهوایی پیش‌بیمارستانی خواهد شد.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور در ادامه از فعالیت بیش از یک‌هزار و 940 پایگاه فوریت‌های پزشکی در کشور خبر داد و بیان داشت: یک‌هزار و 181 مورد از این پایگاه‌ها جاده‌ای و 758 پایگاه شهری هستند که سه هزار و 600 آمبولانس در این پایگاه‌ها فعال هستند.
معصومی با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست امسال یک میلیون و 150 هزار ماموریت اورژانس پیش‌بیمارستانی در کشور انجام شده، اضافه کرد: 70 درصد این ماموریت‌ها به صورت غیرترافیکی انجام شده است.
وی تصریح کرد: پرداختن به جاده‌های فرعی که از تکالیف برنامه پنجم توسعه بوده است به صرفه نیست و از مجلس درخواست شده که اورژانس کشور به جای پرداختن به خدمات اورژانسی در جاده‌های فرعی وارد امداد هوایی شود.
 
*افتتاح طرح توسعه و بازسازی اورژانس بیمارستان بعثت سنندج
با حضور رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور طرح توسعه و بازسازی اورژانس و سایت اداری مرکز آموزش پزشکی درمانی بیمارستان بعثت سنندج و جمعی از مسئولان استان به بهره‌برداری رسید.
این طرح شامل توسعه و بازسازی اورژانس خواهران و برادران با یک‌هزار و 200 مترمربع و سایت اداری با 894 مترمربع زیربناست که در مجموع برای اجرای آن 10 میلیارد ریال هزینه شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان هدف از اجرای طرح توسعه و بازسازی این اورژانس‌ها را پاسخگویی بیشتر به بیماران، ایجاد فضای آرامش برای آنان و ارائه خدمات مطلوب درمانی عنوان کرد و بیان داشت: این طرح شامل بخش‌های اتاق تریاژ(هدایت بیماران)، احیا قلب و عروق، درمانگاه سرپایی، مراقبت‌های ویژه و اتاق تروما و حوادث است.
طیب قدیمی در پایان اجرای طرح توسعه و بازسازی اورژانس کودکان را از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی کردستان در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به مراجعه‌کنندگان اعلام کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول