اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان:

شعر رضوی زمینه گسترش سیره ائمه‌ اطهار است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استاندار‌ کرمان گفت: جشنواره شعر رضوی راه را برای گسترش جهانی کلام ائمه ‌اطهار (ع) فراهم می‌کند.

شعر رضوی زمینه گسترش سیره ائمه‌ اطهار است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، کریم مهرشاد شامگاه دوشنبه در آیین اختتامیه ششمین کنگره سراسری شعر رضوی کرمان اظهار داشت: نوسیندگان، شاعران و هنرمندان با آثار خود کلام ائمه ‌اطهار (ع) را جهانی کنند.
وی بیان کرد: امام رضا (ع) در مدت زمان مغتنم حضورشان در طوس موضوع اسلام و ولایت را جهان شمول کردند و بهترین بهره‌برداری را به نفع اسلام و مسلمانان انجام دادند.
مهرشاد تصریح کرد: شاید ما نتوانسته‌ایم این مسئله را به خوبی درک کنیم و به جهان انتقال داده و جامه عمل بپوشانیم و در این راستا تلاش‌های بیشتری لازم است. 
مهرشاد با بیان اینکه تثبیت ولایت و امامت توسط امام رضا (ع) انجام شد، گفت: شاید بتوان گفت که بخشی از غیبت صغری پس از امامت حضرت رضا (ع) آغاز شد و این نشان می‌دهد که غیبت با ولایت همنشینی نزدیکی دارند.
وی با اشاره به حدیثه سلسله‌الذهب ابراز داشت: ایمنی از عذاب به برای موحدان حادث می‌شود که ذات اقدس الهی در کنار موضوع ولایت و امامت معنا و مفهوم دارد.
مهرشاد اذعان کرد: مرو را به لحاظ اینکه با خروج امام رضا (ع) از مدینه به این شهر در تثبیت ولایت تأثیر بسزایی داشت و همانند پیام کربلا پایدار و ماندگار بود و به کربلای دوم عنوان کرده‌اند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول