اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز صورت گرفت؛

آغاز فعالیت جشنواره شعر رضوی ترکی ـ آذری در ارومیه

خبرگزاری فارس: ظهر امروز با حضور شاعرانی از کشورهای داخلی و خارجی ششمین جشنواره شعر ترکی آذری در ارومیه کار خود را آغاز کرد.

آغاز فعالیت جشنواره شعر رضوی ترکی ـ آذری در ارومیه
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ظهر امروز در جشنواره شعر رضوی ترکی آذری در ارومیه با حضور شاعرانی از کشورهای عراق، ترکیه، آذربایجان و نخجوان آغاز به‌ کار کرد.
در این جشنواره 450 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که از این میزان 250 اثر ارسالی در ارتباط با امام رضا (ع) و با موضوع اصلی جشنواره و 200 اثر نیز مربوط به بخش جنبی و در ارتباط با سیره و زندگی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بود.
علاوه بر این، 30 اثر از آثار مذکور اختصاص به هنرمندان خارجی دارد که از کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق بود و شاعرانی از این کشورها با ارسال آثار در جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی شرکت کرده‌اند. 
60 درصد آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره متعلق به جوانان هنرمند کشور است که این امر نشان‌دهنده توجه بیش از پیش هنرمندان به هنر دینی و اهل بیت (ع) است. 
ششمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری امروز با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه کار خود را آغاز کرد.
این جشنواره که به مدت دو روز ادامه می‌یابد آثار برگزیده شامل پنج اثر برگزیده داخلی، سه اثر برگزیده خارجی و سه اثر برگزید بخش اصلی و دو اثر منتخب داخلی و دو اثر منتخب خارجی بخش جنبی معرفی می‌شوند.
علاوه بر این برپایی جشن میلاد امام رضا (ع) در سطح 80 مسجد شهرهای استان، برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید توسط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی، قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) در 300 مسجد، مسابقه کتابخوانی و برنامه فرهنگی و هنری ویژه امام هشتم شیعیان در اکثر شهرهای استان را از برنامه‌های جنبی این جشنواره است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول