اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم فردوس:

خادمان رضوی تبیین‌کننده قرآن هستند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس گفت: خادمان رضوی تبیین‌کننده قرآن و فرهنگ اهل بیت هستند.

خادمان رضوی تبیین‌کننده قرآن هستند
محمدکریم عابدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند پایتخت معنوی ایران را آستان قدس رضوی دانست و اظهار کرد: دامنه آستان قدس رضوی باید به تمام مرزهای کشور ایران و حتی صحنه بین‌الملل گسترش یابد.
وی ادامه داد: برگزاری همایش‌ها و جشن‌های دهه کرامت با رویکرد دینی بسیار ارزشمند برای جامعه اسلامی به ویژه نسل جوان است.
نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس تاکید کرد: کاروان رضوی و خادمان آستان قدس رضوی باید با عمل به اسلام راه امام، قرآن و اهل بیت را برای افراد جامعه تبیین کنند.
عابدی با اشاره به اینکه اگر برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی ارزیابی نشود بی‌اثر است، گفت: بنابراین باید یک ارزیابی درست از اجرای اینگونه جشن‌ها و همایش‌ها انجام شود تا نقاط ضعف و قوت آن و همچنین میزان تاثیر و اهمیت برگزاری این جشن‌ها در تقویت روحیه معنوی بررسی شود.
وی تصریح کرد: برگزاری جشن‌ها و همایش‌ها اگر مدیریت شود مثبت و نقش بسزایی در ترویج فرهنگ ولایی در جامعه دارد در غیر این صورت نتیجه مطلوبی را به همراه ندارد.
نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر حرکتی که سبب تجمع جوانان و مسلمانان شود به ویژه اگر خودجوش باشد در ترویج فرهنگ دینی و قرآنی بسیار موثر است.
عابدی با بیان اینکه اسلام با روحیه ظلم‌ستیزی و حمایت از مظلومان همراه است، گفت: جشن‌ها، همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی مختلف باید با ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی همراه باشد.
وی تاکید کرد: این جشن‌ها نباید تنها رنگ و بوی دینی داشته باشد بلکه باید ترویج فرهنگ نیز در آن نهادینه شده باشد و برگزاری این جشن‌ها باید با فرهنگ هر منطقه عجین شده و همراه با نشاط و شادی باشد چرا که دین اسلام یک دین شاداب همراه با عشق، محبت، صلح و صفا است.
نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز دنیای اطلاعات و مدرنیته است، افزود: یک ساعت کار هنری بسیار موثرتر و مهم‌تر از ساعت‌ها سخنرانی است.
عابدی برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید را در کشور عراق بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: نباید تنها به این کشور بسنده کنیم بلکه باید این جشن‌های معنوی در مالزی و آمریکای جنوبی و در سطح بین‌الملل برگزار شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول