اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر آمار وزارت جهاد کشاورزی خبر داد:

شناسنامه‌دار شدن سوخت ماشین‌آلات کشاورزی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از خروجی‌های سامانه شناسنامه بهره‌بردار، شناسنامه‌دار شدن سوخت ماشین‌آلات کشاورزی است.

شناسنامه‌دار شدن سوخت ماشین‌آلات کشاورزی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی رادمهر ظهر امروز در برنامه کارگاه آموزشی شناسنامه بهره‌بردار که در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: از دستاوردهای سامانه شناسنامه بهره‌بردار، دارا شدن ماشین آلات کشاورزی به سند کارت سوخت و بازسازی ناوگان است.
وی با اشاره به اینکه تهیه، تولید و انتشار آمار در بخش کشاورزی پیچیدگی‌های خاص خود را دارد، تصریح کرد: شرایط آب و هوایی این پیچیدگی‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
رادمهر خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 17 هزار مصرف‌کننده عمده داریم که به میزان 6 هزار لیتر به بالا مصرف دارند.
وی اظهار داشت: 90 درصد اطلاعات تعداد 770 هزار بهره‌بردار تا پایان خرداد ماه سال 90 گردآوری شده است و نیز تعداد 360 هزار دستگاه تراکتور شناسایی شده است.
مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: آمارهای جمع‌آوری شده باید به هنگام، صحیح، قابل استفاده و استناد باشد.
رادمهر افزود: پایگاه جامع اطلاعات کشاورزی مشتمل بر سه سامانه است که شامل سامانه شناسنامه بهره‌بردار، ایجاد شبکه مدیریت دانش کشاورزی و تجارت و بازار الکترونیکی محصولات کشاورزی است که مورد سوم فعلاً در حد یک ایده و نظر است.
وی خاطرنشان کرد: در سامانه شناسنامه بهره‌بردار، تاکنون حدود 300 هزار رکورد وارد شده است که ابتدا درصد اندکی از بهره‌برداران را شامل می‌شود اما به دلیل اینکه هنوز در ابتدای راه هستیم، راضی‌کننده است.
وی اظهار داشت: پس از گردآوری اطلاعات در سامانه، کار راستی آزمایی را آغاز خواهیم کرد.
رادمهر با اشاره به ایجاد شبکه‌ای به نام جهادنت خاطرنشان کرد: برای ایجاد این شبکه، تفاهمنامه‌ای بین جهاد کشاورزی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منعقد شده است.
مدیرکل دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی افزود: زمانی موفق هستیم که تولید و توزیع را یکپارچه سازیم و آمار صحیحی از اقلام زیر ساخت‌ها و همچنین پایداری فعالیت داشته باشیم.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول