اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس واحد بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت:

یزدی‌ها مصرف شیرینی را کاهش دهند

خبرگزاری فارس: رئیس واحد بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه میزان مصرف شیرینی، اضافه وزن و چاقی و فعالیت فیزیکی در یزد استاندارد نیست، خواستار کاهش مصرف شیرینی در این استان شد.

یزدی‌ها مصرف شیرینی را کاهش دهند
کوروش اعتماد در حاشیه سفر خود به استان یزد و بازدید از پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی یزد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد با اشاره به شیوع بالای بیماری دیابت و سرطان در استان یزد اظهار داشت: با توجه به اینکه یزد در مرکز کشور قرار دارد و مرکز ریفرال شناخته می‌شود، رتبه سوم بروز سرطان‌ها بعد از تهران و سمنان را در کشور داراست.
اعتماد با اشاره به شیوع بال و 14 درصدی بیماری دیابت و سرطان در یزد، خواستار مداخله جدی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یزد شد و اظهار امیدوداری کرد: بتوانیم با انجام مداخلات لازم، در سال‌های آینده شاهد کاهش شاخص‌های عوامل خطر باشیم.
وی همچنین اظهار داشت: در بازدیدی که از مراکز درمانی یزد صورت گرفت، مشاهده شد اقدامات بسیار خوبی در زمینه کنترل این بیماری صورت می‌گیرد اما انتظار می‌رود مسئولان در این زمینه مدیریت بیشتری داشته باشند.
اعتماد با تاکید بر مدیریت و کنترل بیشتر برای پیشگیری از بروز سرطان‌ها به ویژه سرطان روده بزرگ در این استان افزود: گرچه در این زمینه اقدامات خوبی در یزد انجام شده است اما باید به صورت جدی‌تر پیگیری شود.
وی با اشاره به غربالگری سرطان پستان در یزد به انجام مداخلات بیشتر برای کنترل سرطان‌ها در یزد تاکید کرد: این مهم نیازمند برقراری ارتباط و تعامل بیشتری با سایر ارگان‌هاست.
مشاور معاون بهداشتی وزارت بهداشت در ادامه خواستار نظارت بیشتر مسئولان برای کاهش بیماری کم‌کاری تیروئید در این استان شد.
رئیس واحد بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت همچنین متذکر شد: در بازدیدی که از مرکز مدیریت درمان تامین اجتماعی یزد صورت گرفت، اقدامات خوبی در زمینه غربالگری فشار خون و ... انجام شده است که با اطلاعات جمع‌آوری شده می‌توانند ارتباط خوبی با حوزه درمان دانشگاه متبوع برقرار کرده و در تصمیمات خود نتایج قابل قبولی به دست آورند.
وی با اشاره شیوع بیماری‌های غیرواگیر در یزد خاطرنشان کرد: میزان مصرف شیرینی، اضافه وزن و چاقی و فعالیت فیزیکی در یزد استاندارد نیست.
وی تصریح کرد: یزدی‌ها با کاهش مصرف شیرینی‌جات و قند، افزایش مصرف میوه و سبزی‌جات سلامتی خود را تضمین کنند.
به گزارش فارس، امروز تیمی متشکل از کارشناسان وزارت بهداشت و تعدادی کارشناس از هشت استان کشور، ضمن بازدید از مراکز درمانی یزد در مورد بیماری‌های غیرواگیر همچنین پایش عملکرد این مراکز بحث و تبادل‌نظر کردند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول