اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

مشاعره تجلیگاه پاسداری از حریم ولایت رضوی است

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: مشاعره تجلیگاه عرفان، دلدادگی و پاسداری از حریم ولایت علوی و رضوی است.

مشاعره تجلیگاه پاسداری از حریم ولایت رضوی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدحسین جهانبخش پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه جشنواره ملی مشاعره رضوی در بوشهر اظهار کرد: جشنواره ملی مشاعره رضوی امسال با رویکرد دین محوری و دانایی محوری برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه شاعران عاشقان، عارفان و دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت هستند، تصریح کرد: استان بوشهر علاوه بر اینکه نماد توسعه و پیشرفت است مردمی حماسه‌آفرین و غیور نیز دارد و از سابقه تاریخی دینی و معنوی برخوردار است.
استاندار بوشهر گفت: استان بوشهر ریشه در تاریخ فقاهت و ولایتمداری و دین باوری دارد و میزبانی مشاعره ملی رضوی برای مردم ولایتمدار این استان بسیار زیباست.
جهانبخش تاکید کرد: مردم بوشهر دلداده‌ترین مردم نسبت به اهل بیت ‌به‌ویژه امام رضا هستند و میزبانی جشنواره ملی مشاعره رضوی اتفاق مبارکی است.
وی با بیان اینکه بوشهر سابقه طولانی در حماسه آفرینی دارند، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در سفر به استان بوشهر در فروردین امسال فرمودند مردم بوشهر مردمی امتحان پس داده هستند و این کلام ایشان برای مردم بوشهر بسیار ارزشمند است.
استاندار بوشهر گفت: در عصر حاضر و در شرایطی که دشمنان انقلاب اسلامی با تمامی قوا در سونامی فرهنگی و جنگ نرم علیه ما فعالیت می‌کنند تاسی به فرهنگ و سیره اهل بیت، فرهنگ علوی و رضوی می‌تواند ما را در مقابل این تهاجم بیمه کند.
جهانبخش عنوان کرد: یکی از اقدامات عالمان در ترویج فرهنگ اهل بیت توجه به شعر و شاعری است که در طول قرن‌ها از عمق وجود فاضلان و عارفان متعهد و عاشقان بیدل فوران کرده و بر جان‌های مشتاق فرود آمده است.
وی بیان کرد: این اشعار که ذره‌ای گرانبهای ولایتمداری بوده‌اند تلالو خود را در انعکاس فرهنگ رضوی بیشتر نشان داده‌اند.
استاندار بوشهر گفت: توجه به ابعاد معنوی، اخلاقی، اعتقادی و رفتاری و سیره رضوی باید به جد مورد توجه قرار گیرد و این موضوع از آنجا اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که مردم نجیب و شهیدپرور بوشهر یکی از دلداده‌ترین مردم نسبت به ساحت مقدس امام رضا(ع) هستند و وجود این زمینه روحی و معنوی پشتوانه قوی برای ترویج فرهنگ و سیره رضوی است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول