اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام ستاد دیه کشور خبر داد:

اکثر زندانیان دیه تا ابتدای آبان ماه آزاد می‌شوند

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام ستاد دیه کشور از آزادسازی اکثر زندانیان جرائم غیرعدم و دیه تا ابتدای آبان ماه سال جاری خبر داد.

اکثر زندانیان دیه تا ابتدای آبان ماه آزاد می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدعلی ساری عصر امروز در مراسم آزادسازی 88 زندانی جرائم غیرعمد که به مناسبت دهه کرامت و در طرح"یا ضامن آهو" در مشهد برگزار شد، با بیان این مطلب که خیرین در کشور کمک‌های بسیار خوبی به آزادسازی زندانی‌های غیرعمد در کشور کرده‌اند، اظهار داشت: در ماه رمضان سال جاری حدود 14میلیارد تومان کمک از خیرین کشور دریافت کرده ایم.
وی با اشاره به این مطلب که خراسان رضوی در این زمینه هم دارای رتبه سه را بعد از استان تهران و فارس را به خود اختصاص داده، گفت: استان خراسان رضوی به میزان جذب اعتبارات از طریق کمک‌های خیرین و گذشت شاکیان در کشور دارای رتبه سوم است.
ساری تصریح کرد: خوشبختانه ما با تلاش انجام شده زندانیانی که سال‌ها در زندان بوده اند و میزان بدهی و دیه شان هم بالا بوده ما توانستیم آزاد کنیم.
وی با اشاره به این مطلب که زندانیان دیه در سال گذشته در کشور بالای پنج هزار نفر بوده‌اند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد زندانیان دینه زیر دو هزار نفر است که در تلاشیم تا اول آبان ماه تعداد زیادی از آنهارا آزاد کنیم.
قائم‌مقام ستاد دیه کشور در ادامه مطلب فوق، تصریح کرد: به دلیل اینکه دیه از اول آبان ماه 67.5 میلیون تومان و در ماه حرام هم 90 میلیون سعی ما این است که دیه‌ای‌ها را در اولویت قرار دهیم تا اینها مشمول افزایش دیه قرار نگیرند.
در ادامه این جلسه رئیس ستاد دیه خراسان رضوی نیز گفت: در شش‌ماه اول سال جاری حدود 608 زندانی جرائم غیرعمد آزاد شدند که از این مجموع 9نفر آنها خانم و ما بقی نیز آقایان بودند.
منصور عبادی با اشاره به این مطلب که از مجموع زندانیان آزاد شده حدود 245 نفر زندانی دیه و 363 نفر محکوم مالی بودند، ادامه داد: مجموع بدهی این تعداد زندانی حدود 14میلیارد تومان بوده که توانستیم حدود هفت میلیارد و 300 میلیون تومان آن را از شاکیان تخفیف بگیریم.
وی با اشاره به آزادی 88 زندانی جرائم غیرعمد همزمان با میلاد امام رضا (ع) در مشهد، گفت: هزمان با آزادی این تعداد زندانی 80 زندانی دیگر نیز در استان که همگی دارای جرائم غیرعمد هستند آزاد می‌شوند.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول