اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

مردم بزرگ‌ترین یاور پلیس هستند

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان گفت: مردم بزرگ‌ترین یار و یاور نیروی انتظامی هستند.

مردم بزرگ‌ترین یاور پلیس هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی سعادتی عصر امروز در جمع نیروی انتظامی استان به نقش ارزنده این نیرو در تامین امنیت کشور اشاره کرد و اظهار داشت: خدمت در نیروی انتظامی شجاعانه، آگاهانه، مشتاقانه و با بصیرت و عشق و دلدادگی به کشور است.
استاندار گیلان ایران اسلامی را امن‌ترین کشور دنیا خواند و تصریح کرد: این امنیت از برکت خون شهدا، کار بزرگ امام راحل، مقام معظم رهبری، حضور در صحنه و همیاری و همکاری تمام مردم و تلاش شبانه‌روزی نیروهای پرتوان نظامی و انتظامی در سراسر کشور است.
وی نقش نیروی انتظامی در کشور را اسلامی و ویژه و فعال خواند و ابراز داشت: موج عظیمی که ناشی از خیزش اسلامی و بیداری ملت‌ها و مستضعفان در سراسر منطقه ایجاد شده و در دل اروپا و آمریکا شاهد آن هستیم، ناشی از مشکلات، ناامنی‌ها، بی‌عدالتی‌ها و ظلم و ستم دنیا بر مردم است.
سعادتی نقش مردم ایران را در بیداری این ملت‌ها نقش اصلی و اساسی اعلام کرد و اظهار داشت: با توجه به تمام دسیسه‌های دشمنان برای انتقال این ناامنی‌ها و مشکلات از طریق مرزهای کشور، به نتیجه‌ای نرسیدند و ما شاهد امنیت کامل در تمام ابعاد در جامعه اسلامی‌مان هستیم.
وی امنیت در اسلام را یکی از اصول زندگی و اصلی و انکارناپذیر معرفی کرد و بیان داشت: امنیت در زندگی جمعی نقش دارد و در ارتقای توسعه و پیشرفت کشور یکی از مهم‌ترین عوامل است.
مقام ارشد استان اظهار داشت: اگر امنیت نباشد توسعه و خدمتگزاری امکانپذیر نیست و نیروی انتظامی یکی از نهادهایی است که در نظم بخشیدن به امر داخلی و تامین امنیت ملی نقش اساسی و مستقیم دارد.
وی اهمیت دادن به مجموعه نیروی انتظامی را یکی از عوامل تاثیرگذار در ایجاد امنیت معرفی کرد و افزود: باید به تقویت نیروی انتظامی اهتمام داشته باشیم زیرا امنیت مردم از ضروریات جامعه است.
استاندار گیلان اضافه کرد: نقش و حساسیتی که پلیس دارد بر کسی پوشیده نیست زیرا در هر مقطعی از زمان با ایثارگری، رشادت و احساس مسئولیت در صحنه‌ها حضور دارد.
وی تصریح کرد: امروز هیچ ایرانی آزاده‌ای در کشور نمی‌تواند نقش تاثیرگذار پلیس را انکار کند زیرا بخشی از ایجاد امنیت در کشور حاصل حضور پلیس است.
سعادتی، حضور پلیس را در مبارزه با ناهنجاری‌ها و ایجاد آرامش برای فضای کار و تلاش، برای چرخه تولید کشور، تحصیل و تحقیق جوانان و... موثر دانست و اذعان داشت: مردم خدمات پلیس را فراموش نمی‌کنند زیرا پلیس را دوست دارند.
وی با بیان اینکه هیچ کس از توجه و پشتیبانی نیروی انتظامی ضرر نمی‌کند، عنوان داشت: گستره خانواده بسیار پرتلاش نیروی انتظامی در سراسر استان به چشم می‌خورد.
استاندار گیلان مردم را بزرگ‌ترین یار و یاور پلیس نامید و گفت: اگر شاهد ورود بیش از 22 میلیون مسافر در سال 90 به گیلان بودیم، حاصل حضور پلیس به عنوان یار و یاور مردم در تمام نقاط استان بوده است.
وی اظهار داشت: در برابر تمام مشکلات و سختی‌های پلیس، قدردانی مردم از پلیس موجب شیرینی و لذت‌بخشی آن می‌شود.
سعادتی به ویژگی‌های مهمی که از دیدگاه مقام معظم رهبری برای فعالیت پلیس برشمرده شد، اشاره کرد و افزود: یکی از این ویژگی‌ها اقتدار است و باید بدانیم که اقتدار یک امر ایمانی و معنوی و برکاتش از اعتقادات و روحیه سرشار پلیس است.
وی عزت را از دیگر ویژگی‌های پلیس برشمرد و بیان داشت: اگر می‌خواهیم عزت داشته و در بین مردم عزیز باشیم باید عمل پاک و صالح انجام دهیم و مراقبت کنیم که هیچ عاملی به این نیروی پرتلاش ضربه نزند زیرا مسئولیت‌های پلیس سنگین است.
استاندار گیلان احساس مهربانی و خدمت را سومین ویژگی پلیس نام برد و افزود: نیروی انتظامی باید بداند که خدمتگزار ملت بزرگ ایران بوده و نباید در هنگام انجام وظایف با غرور و سلایق شخصی و خارج از سنت اسلامی با مردم حتی مجرمان برخورد کند.
وی دقت و مراقبت در انجام وظایف را از چهارمین تاکیدات رهبر معظم انقلاب دانست و بیان داشت: سربلندی نیروی انتظامی و تمام مسئولان اجرای قوانین است و برقراری نظم و اجرای قانون و برخورد درست با قانون شکنان از اصول مهمی است که باید رعایت شود.
سعادتی درستکاری و امانت‌داری را نیز یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری بیان کرد و اظهار داشت: مردم پلیس را امین خود می‌دانند و ما نیز باید به عنوان یک تکلیف امانت‌داری و درستکاری را شاخص اصلی بدانیم.
وی دفاع از ارزش‌های اسلامی را از دیگر تاکیدات مقام رهبری نام برد و بیان داشت: ما باید در مقابل عواملی که حساب شده قصد زیر سؤال بردن ارزش‌های اسلامی و دستاوردهای انقلاب اسلامی را دارند، به هر شیوه‌ای که شده بایستیم.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول