اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان قزوین خبر داد:

شناسایی 9 ذخیره‌گاه جنگلی در قزوین

خبرگزاری فارس: معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: 9 ذخیره‌گاه جنگلی در استان قزوین شناسایی شده است.

شناسایی 9 ذخیره‌گاه جنگلی در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین، حمید روزبه بیان کرد: در حال حاضر 9 ذخیره‌گاه جنگلی با تنوع گونه‌های گیاهی با وسعتی در حدود 670 هکتار در این استان شناسایی شده است.
وی ادامه داد: این ذخیره‌گاه‌های جنگلی به دلیل داشتن گونه‌های گیاهی نادر یا در خطر انقراض با داشتن رویشگاه خاصی محصور و حفاظت شده تا از انقراض این گونه‌های ارزشمند و مهم جلوگیری شود.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین عنوان کرد: ذخیره‌گاه‌های جنگلی استان که بخشی از جنگل‌های با ارزش است از گونه‌های نادر و در معرض حمایت است که می‌تواند در توسعه و حفاظت از جنگل‌های رو به نابودی نقش ارزنده‌ای ایفا کند.
وی خاطر نشان کرد: گونه‌های ارس، بلوط، پسته وحشی، سرو کوهی، زالزالک، بادام کوهی و پیرو از گونه‌های درختی موجود در ذخیره‌گاه‌های جنگلی استان است.
روزبه تصریح کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین ضمن حصارکشی این مجموعه‌ها و اجرای عملیات پرورشی این اراضی تلاش می‌کند تا با آموزش روستاییان همجوار این منابع خدادادی، ضمن جلب مشارکت مردمی در حفظ عرصه‌های طبیعی، نگهداری آن را به یک فرهنگ و باور عمومی تبدیل کند.
وی عنوان کرد: ذخیره‌گاه‌های جنگلی به عنوان بانک ژن و گنجینه ژنتیک جنگل‌های منطقه نیازمند حفاظت و حمایت جامع است.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین تأکید کرد: این گونه‌ها دارای صفات با ارزشی هستند که حفاظت آب و خاک و ذخیره‌های جنگلی اهمیت فراوان دارد و برای توسعه کشت آن باید برنامه‌ریزی شود.
وی افزود: مساحت جنگل‌ها و درختچه‌زارها 28 هزار هکتار بوده که همگی جزو جنگل‌های حفاظتی قلمداد شده و غیر قابل بهره‌برداری از نظر تولیدات چوبی است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول