اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هلال‌احمر نهبندان خبر داد:

اجرای 4 مانور زلزله در مهدهای کودک و مدارس نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال‌احمر نهبندان از برگزاری چهار مانور زلزله فرضی در مهدهای کودک و مدارس سطح این شهرستان همزمان با هفته کاهش بلایای طبیعی خبر داد.

اجرای 4 مانور زلزله در مهدهای کودک و مدارس نهبندان
حسین رضایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: این چهار مانور زلزله برنامه‌ریزی شده در دو مهد کودک و دو مدرسه سطح شهرستان انجام می‌شود تا کودکان و دانش‌آموزان بیشتر از گذشته در ارتباط با اقدامات زمان وقوع زلزله آشنایی پیدا کنند.
وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری مانورهای زلزله فرضی در سطح مدارس و مهدهای کودک شهرستان آشنایی بیشتر کودکان و دانش‌آموزان به اقدامات قبل، حین و بعد از وقوع زلزله است، تصریح کرد: برگزاری این چنین مانورهایی در محیط‌های آموزشی سبب می‌شود تا آگاهی‌ها کسب شده توسط کودکان و دانش‌آموزان بهتر و بیشتر در سطح خانواده‌ها و اجتماع ترویج و توسعه یابد.
رئیس جمعیت هلال‌احمر نهبندان اضافه کرد: امروزه علاوه بر اینکه امدادگران و امکانات امدادی باید در زمان وقوع حوادث و بلایای طبیعی از قبیل زلزله آمادگی کامل داشته باشند نیز باید دانش‌آموزان و خانواده‌ها از آگاهی کامل امداد و نجات در زمان وقوع حادثه برخوردار شوند.
رضایی افزود: آگاهی‌های لازم و آمادگی برای تک تک افراد و خانواده‌ها در زمان وقوع بحران و بلایای طبیعی از طریق همین کلاس‌های آموزشی و مانورهای فرضی حاصل می‌شود تا در زمان بحران با آگاهی‌های خویش بتوانند از بروز بیشتر خسارات جانی و مالی جلوگیری کنند.
وی اجرای برنامه‌های آموزشی در سطح روستاها را امری مهم دانست و گفت: آگاهی و آموزش‌های ارائه شده به آحاد مردم به ویژه روستاییان سبب می‌شود که مردم تا رسیدن نیروهای امداد و نجات حداقل اقدامات مقدماتی را در زمان وقوع بحران انجام دهند.
رئیس جمعیت هلال‌احمر نهبندان یادآور شد: امروزه تمامی اقشار مردم باید از اقدامات امداد و نجات آگاهی کامل داشته باشند و اجرایی اینگونه مانورها و آموزش‌های تئوری و عملی بسیار موثر و ضروری است.
رضایی در ارتباط با برنامه‌های کاهش هفته بلایای طبیعی این شهرستان اظهار داشت: برگزاری اردوی آموزشی یک‌روزه امدادگران، جلسه هم‌اندیشی امدادگران و کارگاه امداد و نجات و آموزش همگانی از عمده این برنامه‌ها است.
وی ادامه داد: برگزاری مانور امداد، عضوگیری از طریق سازمان جوانان و داوطلبان، غبار روبی مزار شهدا، توزیع بیش از 3 هزار بروشور آموزشی و شرکت امدادگران جمعیت در نماز عبادی و سیاسی جمعه از دیگر برنامه‌های این هفته در نهبندان به شمار می‌رود.
رضایی نهبندان را با توجه به موقعیت جغرافیایی آن شهرستانی آسیب‌پذیر در برابر زلزله و سیل عنوان کرد و افزود: زلزله و سیل از مهم‌ترین بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه‌ این شهرستان است که تمامی دستگاه‌های اجرایی باید در این راستا امکانات و آموزش‌های لازم را فرا گیرند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول