اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سابق سازمان صنایع و معادن استان قم عنوان کرد:

کسب رتبه اول تکریم ارباب رجوع توسط صنایع و معادن قم

خبرگزاری فارس: رئیس سابق سازمان صنایع و معادن استان قم گفت: این سازمان در بحث تکریم ارباب رجوع از ادارات موفق استان بوده است و رتبه 17 خود را در سال 88 به رتبه اول در سال 89 ارتقا داده است.

کسب رتبه اول تکریم ارباب رجوع توسط صنایع و معادن قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مجید آوری‌فرد یکشنبه شب در مراسم معارفه سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت و تودیع رئیس سازمان صنایع و معادن استان قم که در سالن همایش‌های اصناف قم برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: جلسات تودیع و معارفه برای مدیران امری عادی بوده و این سمت‌ها به صورت امانتی است که باید به مدیر و مسئول بعدی تحویل داده شود.
وی ادامه داد: حاصل ادغام این دو وزارتخانه، صنعت و معدن و تجارت است که مسیر اقتصادی را مسیر پویایی
می‌کند، چراکه در این مسیر مشکلات بسیاری وجود دارد و با برنامه‌ریزی‌های ترکیبی این مشکلات برطرف می‌شود.
رئیس سازمان صنایع و معادن استان قم بیان کرد: عمده بخش اقتصاد بخش خصوصی است که باید تمام بخش اقتصاد را شامل شود و با توجه به منویات مقام معظم رهبری به شاخص‌های ارزشمند اقتصادی دست یافت.
آوری‌فرد عنوان کرد: تمام تلاش ما این بوده است که بر مبنای شایسته‌سالاری نیروها را انتخاب کنیم و در بخش‌های مختلف به کار بگیریم.
وی افزایش سطح توقعات ارباب رجوع را یکی از عمده فعالیت‌های دوره مدیریت خود خواند و خاطرنشان کرد: تکریم ارباب رجوع یکی از اموری بود که ما بر آن اصرار داشتیم چرا که اگر صنف و صنعتی نباشد، سازمان صنایع و معادن و بازرگانی وجود نخواهد داشت.
رئیس سازمان صنایع و معادن استان قم گفت: این سازمان‌ها باید به عنوان واسطه صنایع و اصناف با دولت عمل کرده و مشکلات آنها را انعکاس دهند چرا که در این چرخه لازمه درست کار کردن انتقال صحیح مشکلات از ارباب رجوع به مسئولان نظام است.
آوری‌فرد بیان کرد: طی مدت یک سال با ده‌ها جلسه کارشناسی با حضور مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی استان مشکلات صنعت استان را استخراج و وضعیت مطلوب رصد شده و راه‌های رسیدن به آن وضعیت مشخص شد.
وی گفت: سیاست‌ها و راهبردهای پیشنهادی در کارگروه صنعتی استان مطرح و در شورای برنامه‌ریزی استان به عنوان سند استانی مصوب شد.
رئیس سازمان صنایع و معادن استان قم با بیان اینکه این سند نشان می‌دهد صنعت استان از کجا باید حرکت کرده و به کجا باید برسد، خاطرنشان کرد: استراتژی استقرار صنایع در این سند مطرح شد و قرار بر این شد که صنایع کوچک و متوسط در شهرک‌های صنعتی و صنایع بزرگ در منطقه صنعتی نیزار مستقر شوند.
آوری‌فرد افزود: در این سند نوع صنایع انتخابی استان مورد توجه قرار گرفت چرا که برخی صنایع مزیت‌های خاصی دارد و باید در استان شکل بگیرد و برخی صنایع نیاز استان نیست در واقع صنایع اولویت‌دار، لازم و غیر لازم شناسایی شده است.
وی با بیان اینکه صنایع با تکنولوژی بالا باید در استان مستقر شود، خاطرنشان کرد: صنایعی که استفاده از تکنولوژی و نیروی متخصص در آن افزایش پیدا کند باید در استان ایجاد شود.
رئیس سازمان صنایع و معادن استان قم گفت: در این سند همچنین حفظ صنایع موجود به عنوان یکی از راهبردهای اولویت‌دار مطرح شد چرا که ایجاد صنعت کار سختی است، اما حفظ آن راحت‌تر است.
وی با اشاره به ارتقا بحث معدن تصریح کرد: استان قم در بحث معدن رتبه 18 کشوری را در سال 88 داشت، معادن خوبی در استان وجود دارد و باید فرآوری معادن مورد توجه قرار گیرد.
آوری‌فرد افزود: برای استقرار صنایع در منطقه نیزار نیز سندی تهیه شده است، یکی از مشکلات صنایع در استان بحث زیرساخت‌ها است و وقتی که یک صنعت می‌خواهد مستقر شود باید بخش عمده سرمایه خود را صرف تهیه آب، برق و گاز کند.
رئیس سازمان صنایع و معادن استان قم با بیان اینکه تغییر در نگرش بخش سرمایه‌گذار را دنبال شده است، گفت: در گذشته سرمایه‌گذار پذیرش می‌شد اما مسیر را عوض کرده و علاوه بر پذیرش بحث گزینش سرمایه‌گذار را نیز مورد توجه قرار دادیم، صنعتگران و سرمایه‌گذاران موجود اولویت اول و صاحبان صنعت در استان‌های دیگر که دارای رزومه‌های کاری هستند اولویت بعدی هستند.
وی خاطرنشان کرد: طرح به روز رسانی واحدهای صنعتی، استقرار واحدهای صنعتی بزرگ در استان، طراحی GIS معدنی و صنعتی در استان، طراحی کتاب و نرم‌افزار به روز، جامع و هوشمند صنعت و معدن از دیگر اقدامات صورت گرفته در این سازمان است.
آوری‌فرد با اشاره به انعقاد تفاهمنامه با دانشگاه صنعتی استان بیان کرد: بعد از گذشت سال‌ها، دانشگاه راه‌اندازی شد و با همکاری سازمان صنایع و معادن سندی تهیه شد که تا 10 سال آینده چه رشته‌‌های صنعتی در استان شکل گیرد تا همان‌طور که صنعت حرکت می‌کند دانشگاه نیز همگام با آن حرکت کند.
رئیس سازمان صنایع و معادن استان قم عنوان کرد: در بخش معدن نیز استان از لحاظ وجود مواد معدنی، فلزی و... مورد بررسی قرار گرفته و مطالعات ویژه‌ای بر روی آن صورت گرفته است.
آوری‌فرد اظهار کرد: چند معدن طلا در قم کشف شده است و این استان می‌تواند یکی از زایشگاه‌های طلا باشد که کار مطالعاتی بر روی یکی از این نقاط انجام شده است.
وی با اشاره به ارتقا جایگاه معدنی استان از رتبه 18 به 14 گفت: ذخایر استان افزایش پیدا کرد و سالی 1.5 میلیون تن بهره‌وری از معادن نیز افزایش یافت.
رئیس سازمان صنایع و معادن استان قم گفت: این سازمان در بحث تکریم ارباب رجوع از ادارات موفق استان بوده و رتبه 17 خود را در سال 88 به رتبه اول در سال 89 ارتقا داده است.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول