اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن علمی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه مازندران خبر داد:

دانشگاه مازندران میزبان جشنواره ملی دانشجوی بازی‌ساز

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن علمی بازی‌های رایانه‌ای دانشجویان دانشگاه مازندران گفت: دانشگاه مازندران میزبان جشنواره کشوری دانشجوی بازی‌ساز شد.

دانشگاه مازندران میزبان جشنواره ملی دانشجوی بازی‌ساز
حمزه آزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابلسر با اشاره به برگزاری جشنواره کشوری دانشجوی بازی‌ساز به میزبانی دانشگاه مازندران، اظهار داشت: زمان ارسال آثار برای شرکت در این جشنواره از 10 شهریور آغاز شده و تا 10 آذر ماه ادامه دارد.
وی با بیان اینکه با بیان اینکه این جشنواره در دهه آخر آذر ماه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: امروزه شاهد رشد بیش از پیش بازی‌سازی در جهان و ایران هستیم.
دبیر انجمن علمی بازی‌های رایانه‌ای دانشجویان دانشگاه مازندران تصریح کرد: پیشرفت، محبوبیت، گستردگی استفاده و درآمدزایی این مقوله به حدی رسیده که آن را به تلفیقی از صنعت و هنر تبدیل ساخته و از آن به عنوان صنعت هنر یاد می‌شود به‌گونه‌ای که این صنعت-هنر با صنعت فیلم‌سازی هالیوود نیز به رقابت پرداخته است.
وی اضافه کرد: می‌توان گفت که مقوله بازی‌های رایانه‌ای امروزه از چارچوب سرگرمی فراتر رفته و از آن به عنوان ابزاری برای آموزش و ترویج فرهنگ استفاده می‌شود.
دبیر انجمن علمی بازی‌های رایانه‌ای دانشجویان دانشگاه مازندران افزود: در کشور ما نیز با تاسیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به دستور مقام معظم رهبری در سال 85 فعالیت‌های این حوزه ساختارمندتر و با شتاب بیشتری دنبال می‌شود.
وی بیان داشت: در اردبیهشت سال جاری شاهد برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای در تهران بودیم که در آن آثار فاخری توسط مهندسان و شرکت‌های توانمند داخلی به نمایش درآمد.
آزاد افزود: در این زمینه همچنین شاهد تاسیس نخستین انجمن علمی بازی‌های رایانه‌ای در سطح دانشگاه‌های کشور در دانشگاه مازندران در اردیبهشت سال جاری بوده‌ایم.
دبیر انجمن علمی بازی‌های رایانه‌ای دانشجویان دانشگاه مازندران گفت: در همین راستا بر آن شدیم تا جشنواره کشوری با نام «دانشجوی بازی ساز» را در سطح دانشگاه‌های ایران برگزار کنیم تا ما هم به نوبه خود قدمی در مسیر پیشرفت بازی‌سازی در ایران برداریم.
وی درباره  شرایط شرکت در جشنواره گفت: ایرانی بودن بازی یعنی ساخت بازی توسط سازندگان ایرانی، همچنین دانشجو بودن در یکی از دانشگاه‌های ایران، مشارکت در ساخت یکی از بازی‌های بزرگ و  دارا بودن تاییدیه شرکت سازنده تنها شرایط لازم برای شرکت در این جشنواره است.
دبیر انجمن علمی بازی‌های رایانه‌ای دانشجویان دانشگاه مازندران، افزایش سطح علمی دانشجویان در زمینه صنعت هنر بازی‌ساز، آشنایی با دستاوردهای ملی در زمینه بازی‌های رایانه‌ای، برقراری ارتباط میان دانشگاه و صنعت- هنر بازی‌سازی در ایران، زمینه‌سازی برای شکوفایی دانشجویان بازی‌ساز و علاقه‌مندان، ترویج ساخت بازی‌های بومی و ملی و به وجود آوردن مرجعی از دانشجویان بازی ساز ایرانی را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.
آزاد گفت: بخش‌های مختلف جشنواره عبارتند از بخش بازی‌های کوچک، طراحی کاراکتر، بازی نامه و بازی بزرگ که دانشجویان می‌توانند براساس علاقه‌مندی خود در بخش‌های مختلف آن شرکت کنند.
وی در پایان گفت: انجمن علمی بازی‌های رایانه‌ای دانشجویان دانشگاه مازندران پذیرای تمام دانشجویان مستعد ایران است.
انتهای پیام/و۲۰ 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول