اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

شعر حافظ شناسنامه فرهنگ ایران اسلامی است

خبرگزاری فارس: استاندار فارس گفت: شعر حافظ امروز در اغلب کشورهای جهان به طوری معروف است که از او به عنوان شناسنامه فرهنگ ایران اسلامی نام می‌برند.

شعر حافظ شناسنامه فرهنگ ایران اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین صادق عابدین دقایقی پیش در مراسم یادروز حافظ شیرازی که با حضور رئیس جمهور و برخی از اعضای هیئت دولت، امام جمعه شیراز و شخصیت‌های معروف ادبی فرهنگی جهان برگزار شده است، اظهار داشت: تجلی رشد شاخصه‌های تاثیرگذار از فلسفه اسلامی در شیراز و ظهور عالمان دینی در این دیار فرهیخته بستر فرهنگی فارس را با ریشه عمیق بیش از یک‌هزار ساله پیوند زده است.
صادق عابدین افزود: فارس بیش از یک‌هزار سال هم‌نفس با امام‌زادگان پیش رفته که بیش از همه امروز حضور بارگاه ملکوتی احمدبن موسی (ع) تجلی این ارادت و شکل‌گیری جایگاه فارس به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در قله معنویت است.
وی تصریح کرد: شعر حافظ زاییده ریشه غنی فرهنگی و دینی با بهره‌گیری از بستر اسلامی بوده و در جای جای شعر او به قرآن و دین استناد شده است و با تاسی به سیداساجدین در صحیفه سجادیه قرآن را یگانه مونس خود می‌داند.
استاندار فارس بیان کرد:‌ توجه عمیق به قرآن و سنت‌های اسلامی باعث شده است تا حافظ به اصل ترجمه شده قرآن اشاره کند.
صادق عابدین افزود: آموزه‌های اخلاقی حافظ نیز از ترکیب‌های قرآنی بی‌بهره نیست و در اشعار او می‌توان ردی از مفاهیم قرآنی را دید.
در ادامه یکی از شاعران هندی به سرودن اشعاری از خواجه شیراز و مطالبی در توصیف این شاعر شهره جهانی و خواندن سرودی در این زمینه پرداخت.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول