اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواستار شد؛

تشکیل کانون مستقل سازندگان مساجد در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: به اجلاسیه نماز پیشنهاد می‌کنم برای ساخت بهتر مساجد در سطح کشور کانون مستقل و غیردولتی سازندگان مساجد با حضور افراد برجسته و باسابقه در این زمینه تشکیل شود.

تشکیل کانون مستقل سازندگان مساجد در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علیرضا تابش عصر امروز در اجلاسیه سراسری نماز در بوشهر اظهار داشت: با تشکیل این کانون مستقل افراد صاحب‌نظر در این زمینه عضو شوند و هر کس بخواهد مسجد بسازد ‌باید از طریق این کانون اقدام کند.
وی با بیان اینکه این کانون هیئت موسس و بانی نیاز دارد، افزود: کانون و خانه مستقل سازندگان مسجد جایی بابرکت است و باید برای تشکیل آن اقدام شود.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به وضعیت معماری مساجد در کشور گفت:باید در طرح‌های جامع و تفصیلی شهرها و هادی روستایی، به ساخت و مکان‌یابی مساجد دقت زیادی شود.
تابش گفت: مکان‌یابی درست در ارتباط با ساخت مساجد نه در طرح تفصیلی شهرها و نه در طرح هادی روستایی صورت نمی‌گیرد‌.
وی تاکید کرد: موضوع مهم این است که ساخت مسجد در طرح‌های توسعه‌ای شهرها باید دیده شود و تراکم، وسعت و مشخصات آن به تصویب مراجع ذی‌صلاح برسد.
‌رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: پیشنهاد می‌کنم با تصویب شورای عالی شهرسازی مشاور قوی یا یکی از دانشگاه‌ها مامور شود تا طرح ضوابط و مقررات مکان یابی مساجد را در طرح‌های هادی روستایی و تفصیلی شهری بررسی و تدوین کنند.
تابش اضافه کرد: انتخاب مکان مسجد در شهر، مساحت و ابعاد متناسب با جمعیت نیز نیازمند کار کارشناسی و مهندسی است و باید از صاحب این فن سئوال شود.
وی بیان کرد: حدود 70 هزار مسجد در سراسر کشور داریم که 10 هزار مسجد در مناطق اهل تسنن و 60 هزار مسجد در مناطق شیعی است اما سرانه مسجد مناطق اهل تسنن دو برابر‌ سرانه مسجد در مناطق شیعی است‌.
‌رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با توجه به اینکه معماری ما تغییر کرده باید مقرراتی‌ برای دسترسی بهتر و راحت‌تر به مساجد وضع شود.
تابش اضافه کرد: با توجه به اینکه ساخت مساجد معمولا به دست مردم انجام می‌شود تشکیلات مستقلی وجود ندارد که این گروه را به افراد متخصص متصل کند بنابراین برای این مشکل نیز باید چاره‌اندیشی کنیم.
وی اضافه کرد: در معماری، تاسیسات و ساختمان‌سازی مساجد در کشور نقص‌های زیادی به چشم می‌خورد‌.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در برخی نقاط کشور مشاهده می‌شود از المان‌های پیش ساخته برای مساجد استفاده می‌شود که کار صحیحی نیست و جای تاسف دارد.
تابش با اشاره به اختصاص اعتبار برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی، بیمارستان‌ها، مدارس و ... اضافه کرد: برای مقاوم‌سازی مساجد به ویژه مساجد کوچک روستایی فکری نشده است.
وی یادآور شد: پیشنهاد می‌کنیم مسئولان دولتی سالانه از محل اعتبارات ماده 10 و 12 اعتباراتی برای مقاوم‌سازی مساجد پیش‌بینی کنند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول