اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمعیت هلال‌احمر نهبندان:

آمادگی و مدیریت در زمان بحران ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال‌احمر نهبندان آمادگی، مدیریت و خونسردی را در زمان بحران و وقوع بلایای طبیعی امری ضروری دانست.

آمادگی و مدیریت در زمان بحران ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسین رضایی صبح امروز در مانور زلزله فرضی این شهرستان که در محله عاشوراخانه شهر نهبندان برگزار شد، اظهار داشت: هدف از اجرای این برنامه و مانورهای فرضی، آمادگی عمومی، مدیران و امکانات ستاد حوادث شهرستان در زمان وقوع حوادث است.
وی عملیاتی شدن و برگزاری مانورهای فرضی و برنامه‌های امداد و نجات مختلف را عاملی مهم به منظور نهادینه شدن فرهنگ امداد و نجات در بین مردم دانست و تصریح کرد: علاوه بر این هم نیز این مانورها سبب آمادگی بیشتر امدادگران می‌شود تا در زمان بحران آماده‌تر از هر زمان به آسیب‌دیدگان رسیدگی کنند.
رئیس جمعیت هلال‌احمر نهبندان یادآور شد: با توجه به اینکه کشور ایران یکی از کشورهای حادثه‌خیز و این شهرستان نیز جزو شهرستان‌های حادثه‌خیز کشور به شمار می‌آید باید مردم، مسئولان، امدادگران و امکانات ستاد حوادث با برنامه‌ریزی مداوم و منظم در آمادگی کامل بسر برند.
رضایی با بیان اینکه رویکرد و وظیفه ستاد بحران و امدادگران رسیدگی و ارائه خدمات امداد و نجات به حادثه‌دیدگان است، افزود: آمادگی و آموزش‌های لازم ارائه شده به امدادگران در زمان وقوع بلایا یکی از نکات و موارد ضروری به شمار می‌رود که خود این مهم سبب جلوگیری از بروز خسارات مالی و جانی بیشتر به آسیب‌دیدگان می‌شود.
وی آمادگی، مدیریت و خونسردی را در زمان بحران و وقوع بلایای طبیعی امری ضروری و لازم عنوان کرد و گفت: آمادگی و مدیریت باید به عنوان دو شاخص مهم در اولویت کار مسئولان و نیروهای امدادی در زمان وقوع حوادث باشد.
رئیس جمعیت هلال‌احمر نهبندان در ارتباط با چگونگی برگزاری این مانور زلزله فرضی در محله عاشوراخانه این شهر اظهار داشت: در این مانور فرضی، زلزله‌ای با 5.8 ریشتر پیش‌بینی شده که بعد از تماس تلفنی اهالی این محله، شش تیم امدادی هلال‌احمر با همکاری نهادهای از قبیل نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی، شهرداری و اورژانس 155 و امکانات امدادی ستاد بحران شهرستان وارد عمل می‌شوند.
رضایی ادامه داد: بعد از مهار آتش به سراغ افراد آسیب‌دیده زیر آوار رفته و پس از نجات آنها برای نجات سایر افراد زیر آوار تلاش می‌کنیم و در مرحله بعد به سراغ اسکان آسیب‌دیدگان و اقدام به ارائه امکانات اولیه به حادثه‌دیدگان می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه قبل از برگزاری این مانور رژه خودروهای ستاد بحران متشکل از 50 دستگاه  ماشین‌آلات سبک و سنگین، آمبولانس‌ها و خودروهای ست نجات با تمام تجهیزات امدادی برگزار شد، تصریح کرد: مانورهای امداد و نجات، مانورهای زلزله فرضی در مدارس، میزگردهای تخصصی مسئولان امداد و نجات، برپایی نمایشگاهی از تجهیزات و امکانات مقابله‌ای در زمان وقوع بحران و اردوی آموزشی یک‌روزه امدادگران از عمده برنامه‌های هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی نهبندان است.
رئیس جمعیت هلال‌احمر نهبندان افزود: کارگاه امداد و نجات و آموزش همگانی، توزیع بیش از سه هزار بروشور آموزشی، عضوگیری از طریق سازمان جوانان و داوطلبان و غبار روبی مزار شهدا از دیگر برنامه‌های مهم این هفته در شهرستان است که اکثریت آنها اجرایی و مابقی در طول این هفته انجام می‌شود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول