اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان خبر داد:

برگزاری سومین کنگره شعر عاشورایی در همدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان از اجرای سومین کنگره استانی شعر عاشورایی در استان همدان خبر داد.

برگزاری سومین کنگره شعر عاشورایی در همدان
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه با اشاره به برگزاری کنگره شعر عاشورایی در استان همدان، هدف از برگزاری این کنگره را زمینه‌سازی برای شناسایی و جذب استعدادهای نهفته در عرصه ادبیات آیینی و فرهنگسازی، آگاهی و شناساندن آسیب‌های عزاداری عنوان کرد و اظهار داشت: این کنگره علاوه بر جمع‌بندی آثار و اشعار و تهیه منابع مورد نیاز برای جامعه مداحان می‌تواند در خلق آثار ماندگار فرهنگی، تأثیرگذار باشد.
وی افزود: آثار رسیده در دو گروه سنی زیر 30 سال و بالای 30 سال ارزیابی شده و اشعار در دو رشته مرثیه‌سرایی و نوحه‌سرایی به شکل مجزا ارزیابی می‌شوند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه اشعار مرتبط با موضوع عاشورا بوده و محدوده جغرافیایی فرستندگان آثار استان همدان است، اظهار داشت: علاقه‌مندان در صورت صلاحدید می‌توانند به همراه نوحه‌ها، لوح فشرده شیوه خواندن را نیز ارسال کنند.
وی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: از آغاز اعلام فراخوان تاکنون 20 اثر به اداره کل تبلیغات اسلامی همدان ارسال شده است.
آزادیخواه در ادامه با اشاره به هدایای این کنگره خاطرنشان کرد: به نفرات اول گروه سنی زیر 30 سال در هر رشته (مرثیه‌سرایی و نوحه‌سرایی) هر کدام نیم سکه بهار آزادی، نفرات اول گروه سنی بالای 30 سال در هر رشته (مرثیه‌سرایی و نوحه‌سرایی) هر کدام نیم سکه بهار آزادی، نفرات دوم ( هر دو گروه و هر دو رشته) هر کدام ربع سکه بهار آزادی به همراه یک جلد کتاب نفیس و نفرات سوم(هر دو گروه و هر دو رشته) هر کدام ربع سکه بهار آزادی اهدا می‌شود. 
این کنگره به همت اداره کل تبلیغات اسلامی همدان و کانون مداحان و شعرای استان همدان دوم آذر امسال در سازمان دانش‌آموزی همدان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند تا تاریخ پنجم آبان سال جاری، آثار خود را به ادارات تبلیغات اسلامی استان همدان ارسال کنند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول