اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:

900 معلول در اردبیل بیمه تکمیلی دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: 900 نفر معلول در استان اردبیل از بیمه تکمیلی برخوردار هستند.

900 معلول در اردبیل بیمه تکمیلی دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رویا احمدیان پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از نابینایان و معلولان موفق در اردبیل اظهار داشت: در حوزه بیمه خدمات درمانی به شکل پایه ما هیچ‌گونه مشکلی در ارائه خدمات به معلولان نداریم.
وی ادامه داد: هم‌اکنون 26 هزار و 100 نفر معلول در استان اردبیل از بیمه پایه تامین اجتماعی و یا خدمات درمانی بهره‌مند هستند.
این مسئول یادآور شد: بیمه تکمیلی با اولویت معلولان جسمی و حرکتی و دارای مشکلات مختلف در حال انجام است به طوری که بخشی از هزینه‌های عمل جراحی و تامین هزینه‌های گزاف درمانی آنها از طریق بیمه تکمیلی تامین می‌شود.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل سیاست سازمان بهزیستی را توجه به بازتوانی معلولان و تلاش برای کارآفرینی آنها اعلام کرد و افزود: از کارفرمایان در اشتغال معلولان با پرداخت سهم بیمه درمانی و بازنشستگی آنها حمایت می‌کنیم و معتقدیم این کار می‌تواند زمینه اشتغال بسیاری از معلولان اعم از نابینایان، ناشنوایان و دیگر معلولیت‌ها را فراهم کند.
احمدیان تصریح کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه مددجویان زیر پوشش بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد شهید به ویژه معلولان در تحصیل بدون پرداخت هزینه‌ می‌توانند رایگان در سطوح بالاتر ادامه تحصیل بدهند به طوری که در مقطع ابتدایی، ‌راهنمایی و متوسطه در تحصیل رایگان معلولان با مشکلی مواجه نیستیم.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بیان داشت:‌ هر چند این بخشنامه به دانشگاه‌ها و سازمان‌های یاد شده ابلاغ نشده است اما در حال حاضر معلولان با معافیت 30 الی 100 درصدی هزینه تحصیل می‌توانند ادامه تحصیل دهند.
وی اشتغال معلولان را نیز یکی دیگر از ضرورت‌ها توصیف کرد و گفت: برخلاف سایر گروه‌های معلول، روشن دلان نیاز به حمایت شغلی دارند و ما از خیرین و مسئولان شرکت‌های خدماتی انتظار داریم در جذب و استخدام این افراد به عنوان مسئول اپراتور اقدام لازم را انجام دهند.
این مسئول خاطرنشان کرد:‌ هم‌اکنون 200 نفر متقاضی اشتغال در بخش نابینایان داریم که در حال رایزنی هستیم تا مشکل آنها را برطرف کنیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمدیان خاطرنشان کرد: در کنار این اقدامات ما با پرداخت تسهیلات کم‌بهره تلاش می‌کنیم تا زمینه اشتغال این افراد را نیز فراهم کنیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول