اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته کاهش بلایای طبیعی؛

مانور امداد و نجات اطفای حریق در باشت برگزار شد

خبرگزاری فارس: هم زمان با هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی مانور امداد و نجات اطفای حریق با شرکت دستگاه‌های امدادی عضو ستاد حوادث در شهر باشت برگزار شد.

مانور امداد و نجات اطفای حریق در باشت برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، ظهر امروز مانور امداد و نجات و اطفای حریق با حضور دستگاه‌های امدادرسان با محوریت فرمانداری در ورودی این شهر برگزار شد.
در این مانور اعضای ستاد حوادث شهرستان باشت و دستگاه‌های امدادی از جمله هلال‌احمر، اورژانس 115، آتش‌نشانی، اتفاقات، ادارات برق و گاز و نیروهای مردمی حضور داشتند.
سرپرست فرمانداری شهرستان باشت در حاشیه این مانور در گفتگو با خبرنگار فارس در این شهرستان هدف از برگزاری این مانور را ارتقا سطح اگاهی مردم در راستای کاهش خسارات و اثرات بلایای طبیعی و نحوه پیشگیری از حوادث و آمادگی کارکنان ادارات در هنگام بروز حوادث غیرمترقبه و ارزیابی سرعت، دقت و قدرت امدادگران در زمان بروز حوادث عنوان کرد.
علی‌اصغر قلی‌پور با بیان اینکه از 18 تا 24 مهرماه به عنوان هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی نامیده شده، افزود: امسال هفته کاهش بلایای طبیعی جامعه ایمن آرامش عمومی نامگذاری شده است.
وی با اشاره به اینکه هر ساله در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی مانورهای امداد و نجات برگزار می‌شود، ابراز داشت: برگزاری این گونه مانورها به نیروهای عملیاتی و امدادی کمک می‌کند تا نقاط قوت و ضعف خود را بشناسند و توانایی واکنش سریع در حوادث و بلایا را پیدا کنند.
رئیس ستاد حوادث شهرستان باشت با بیان اینکه حادثه خبر نمی‌کند و برای مقابله با حوادث احتمالی باید همیشه آماده باشیم، عنوان کرد: باید با برگزاری مانورهای مختلف امدادی و کلاس‌های آموزش امداد و نجات برای مردم و کارکنان ادارات، میزان آمادگی در مقابله با حوادث احتمالی را افزایش دهیم.
قلی‌پور ابراز داشت: هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی فرصت مناسبی برای آگاه کردن مردم برای چگونگی مقابله با حوادث و بلایا است.
سرپرست فرمانداری باشت به بارش باران‌های سیل‌آسا در این شهرستان اشاره و از مردم به‌ویژه روستاییان خواست از ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند.
وی ایجاد پوشش گیاهی و کاشت درخت در حاشیه رودخانه‌ها و احداث سیل‌بند را از جمله اقدامات موثر در کاهش اثرات سیل عنوان کرد.
رئیس ستاد حوادث شهرستان باشت با بیان اینکه در حوادثی مانند زلزله بیشتر کشته شدگان براثر ریزش آوار ساختمان است، بر مقاوم‌سازی بافت‌های روستایی و فرسوده تاکید کرد.
قلی‌پور از دستگاه‌های نظارتی خواست تا بر ساخت و سازها نظارت و دقت بیشتری داشته باشند تا در زمان بروز حوادث و سوانح خسارات جانی و مالی به حداقل برسد.
سرپرست فرمانداری باشت اذعان داشت: ایران جز ده کشور حادثه خیز در دنیا بوده از این رو دستگاه‌های امدادی و عضو ستاد حوادث باید همواره در آمادگی کامل به سر برند.
وی از همه دستگاه‌های عضو ستاد حوادث شهرستان که در این مانور شرکت و همکاری داشتند تقدیر و تشکر کرد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول