اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهاد کشاورزی کردستان خبر داد:

اشتغال بیش از 17 هزار نفر در تشکل‌های دام و طیور کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی استان کردستان از اشتغال 17 هزار و 963 نفر در تشکل‌ها و تعاونی‌های دام، طیور و زنبور عسل خبر داد.

اشتغال بیش از 17 هزار نفر در تشکل‌های دام و طیور کردستان
محمدابراهیم حسن‌نژاد امروز در گفت‌‌‌‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: جهاد کشاورزی در سال جهاد اقتصادی سهم عمده‌ای را در توسعه اقتصادی و اشتغال ایفا کند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر61 تعاونی و سه اتحادیه در بخش‌های دامداری، مرغداری، زنبورداری، صید و صیادی و آبزی‌پروری در کردستان به تولید محصول مشغول هستند.
وی به تعداد بهره‌برداران در تعاونی‌ها و اتحادیه‌های استان اشاره کرد و ادامه داد: در تشکل‌های دامداری 13 هزار و 541 نفر، در زنبورداری‌ها 3 هزار و 402 نفر، در مرغداری‌ها 420 نفر و در تعاونی‌های صید و صیادی و آبزی‌پروری 600 نفر بهره‌برداری وجود دارد.
مدیرکل جهادکشاورزی استان کردستان با اشاره به شرایط آب و هوایی این استان، گفت: کردستان با آب و هوای سرد و معتدل، منطقه‌ای بسیار مطلوب برای پرورش طیور است.
حسن‌نژاد خاطرنشان کرد: شرایط  اقلیمی مناسب و پوشش و تنوع گیاهی مراتع و مزارع استان موجب شده که کردستان به عنوان یکی از استان‌های مستعد برای پرورش و توسعه زنبور عسل در کشور مطرح باشد.
وی با اشاره به وجود 31 رودخانه دائمی بزرگ و کوچک در استان، اضافه کرد: در حال حاضر 22 سد در حال مطالعه، هشت سد در حال احداث  و 33 سد در استان  ظرفیت‌یابی شده است.
وی ادامه داد: وجود 3 هزار و 688 چشمه دائمی، 18 هزار و 255 چشمه فصلی و 415 رشته قنات شرایط و ظرفیت‌های مناسبی را برای تولید انواع گونه‌های با ارزش ماهیان گرمابی، سردآبی و سایر آبزیان فراهم کرده است.
مدیرکل جهادکشاورزی استان کردستان عنوان کرد: شیلات استان توانسته با تلاش‌های شبانه‌روزی بخشی از استعدادهای شاخص بالقوه را به بالفعل تبدیل کند به طوری که در حال حاضر این استان به عنوان یک قطب شیلاتی در سطح کشور مورد توجه قرار گرفته است.
حسن‌نژاد اظهار داشت: بزرگ‌ترین مجتمع ماهیان سردابی کشور در روستای پالنگان از توابع شهرستان کامیاران نشان دهنده ظرفیت خوب استان در این رابطه است.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول