اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط بخش خصوصی در اردبیل؛

تهیه و توزیع واکسن‌های دام و طیور انجام می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست دامپزشکی استان اردبیل گفت: با همکاری بخش خصوصی در اردبیل تهیه و توزیع واکسن‌های دام و طیور در اردبیل اجرایی می‌شود.

تهیه و توزیع واکسن‌های دام و طیور انجام می‌شود
صادق صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: نظارت بر تهیه و توزیع و مصرف داروها واکسن‌ها و سموم مورد نیاز و فعال‌ کردن مراکز مایه‌کوبی از جمله فعالیت‌هایی است که دامپزشکی استان به صورت مستمر آنها را انجام می‌دهد.
وی نظارت بر حسن اجرای عملیات حمل و نقل و رعایت زنجیره توزیع دارو و واکسن‌ها را در سطح شهرستان‌ها یادآور شد و بیان داشت: صدور، تمدید، ابطال و انتقال انواع پروانه‌های فعالان اشتغال به امور دامپزشکی همچون بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها دیگر فعالیتی است که این مجموعه انجام می‌دهد.
سرپرست دامپزشکی استان اردبیل در ادامه سخنان خود اظهار داشت: کنترل و جلوگیری از عرضه خارج از شبکه محصولات دارویی، سموم و واکسن و بازدیدهای فنی از مراکز فعالیت و اعمال توصیه‌های مختلف اقداماتی بوده که ما با قدرت تمام آنها را پیگیری کرده‌ایم به طوری که 70 هزار مورد آزمایشات آنالیز، میکروبی و انگلی در این مدت انجام شده است.
صالحی از تمدید پروانه 101 مورد داروخانه، آزمایشگاه و مرکز تهیه واکسن و مایه‌کوبی خبر داد و اضافه کرد: بیش از 700 مورد بازدید از این مراکز و همچنین داروخانه‌های خصوصی و دولتی را با حضور کارشناسان شاهد بودیم.
وی به دام‌های معاینه شده در مراقبت فعال به تعداد یک میلیون و 922 هزار راس اشاره و خاطرنشان کرد: ما از 257 هزار راس دام معاینه در کشتارگاه بیماری طاعون گاوی داشتیم و به این مجموعه بیش از یک هزار و 400 مورد گزارش بیماری و سقط رسیده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرپرست دامپزشکی استان اردبیل ادامه داد:‌ اداره بررسی دامپزشکی استان اردبیل همچنین آموزش و مراقبت از بیماری‌های دامی با هدف حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی منطقه که با استفاده از روش‌های نوین می‌تواند در کمترین مدت زمان داده‌های مربوط به بیماری را جمع‌آوری، تجزیه، تفسیر و رهبری کند انجام می‌دهد.
صالحی تصریح کرد: ‌اداره بررسی و مراقبت از بیماری‌های دامی همچنین در مسیر پایش و ریشه‌کنی بیماری‌های زیان‌آور و خطرناک دام فعالیت می‌کند.
وی در مورد فعالیت اداره مبارزه با بیماری‌های آبزیان نیز اضافه کرد: توسعه بهداشتی و مبارزه با بیماری‌های آبزیان به عنوان یکی از بخش‌های فنی و مهم در تامین بهداشت و حفظ و حراست از سرمایه‌های این بخش همواره مورد نظر است.
این مسئول افزود: در راستای این امر اداره بهداشت و مبارزه با بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان اردبیل نظارت بر تمام مراحل تکثیر و پرورش آبزیان را در کارگاه‌ها بر عهده دارد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول