اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی خبر داد:

صدور 110 مجوز مشاغل خانگی در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تاکنون 110 فقره مجوز مشاغل خانگی در سطح استان صادر شده است.

صدور 110 مجوز مشاغل خانگی در خراسان جنوبی
عابدین محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند با بیان اینکه تسهیلات مشاغل خانگی به استان ابلاغ شده است، اظهار داشت: مبلغ 27 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی در سال 90 به خراسان جنوبی اختصاص یافته است.
وی اظهار داشت: اگر به صورت میانگین به هر طرح مشاغل خانگی مبلغ سه میلیون تومان تسهیلات اختصاص پیدا کند با این تسهیلات اختصاص یافته به استان می‌توان 9 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی طرح مشاغل خانگی را یکی از طرح‌های دولت برای تسهیل امور اشتغال در سطح جامعه دانست و افزود: در غالب این طرح فرد بدون نیاز به اجاره فضای جدید می‌توان در محیط منزل به اشتغال و تولید خود بپردازد.
محمدی ادامه داد: در حال حاضر دستورالعمل‌های صدور مجوز اخیرا به استان‌ها ابلاغ شده است و در استان ما تاکنون 110 فقره مجوز برای مشاغل خانگی صادر شده است که این طرح‌ها اخیرا به بانک‌های استان برای اخذ تسهیلات معرفی شده‌اند.
وی با بیان اینکه کار صدور مجوز و اخذ تسهیلات برای طرح مشاغل خانگی در حال عملیاتی شدن است و امید است در فرصت باقی مانده تا پایان سال از این امکان که تسهیلات قرض‌الحسنه است به نحو احسنت در استان استفاده کنیم.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی به ادغام اداره کار و تعاون اشاره کرد و گفت: ما پس از این اقدام تعدیل نیرو نداشتیم چرا که تعداد پست‌های بلاتصدی در ادارات تعاون و کار زیاد بوده است.
محمدی افزود: پس از این ادغام در بحث فضاها صرفه‌جویی شده است چرا که یک ساختمان استیجاری در تعاون شهرستان بوده که لغو قرارداد شده و در شهرستان‌ها نیز ادارات در یک ساختمان متمرکز شده است و در حال حاضر نیز منتظر تصویب و ابلاغ چارت اداری جدید هستیم.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در ارتباط با فعالیت مراکز کاریابی تصریح کرد: سیاست وزارت‌خانه این است که فعالیت مراکز کاریابی به قوت ادامه پیدا کند چرا که کار ثبت‌نام کارجویان را در سطح استان انجام می‌دهند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: این مراکز به نوعی پل ارتباطی بین جویندگان کار و کارفرمایانی که نیاز به نیروی کار دارند، هستند و برای تقویت این مراکز سیاست وزارت‌خانه این است که بخشی از امور تصدی‌گری ادارات کار به صورت برون‌سپاری به این مراکز محول شود تا تقویت شوند.
محمدی افزود: در خراسان جنوبی 13 مرکز کاریابی داریم که از این تعداد 11 مرکز فعال هستند و دو مرکز نیز به صورت معلق درآمده‌اند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول