اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار ناحیه 7 شهرری:

طرح آبیاری نوین در جنگل‌‌کاری‌های جنوب تهران اجرا شد

خبرگزاری فارس: شهردار ناحیه 7 شهرری اعلام کرد که طرح آبیاری نوین در جنگل‌های جنوب تهران اجرا شده است.

طرح آبیاری نوین در جنگل‌‌کاری‌های جنوب تهران اجرا شد
عطاءالله حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: در راستای کاهش هزینه‌ها و برای نخستین بار شبکه نوین آبیاری از سوی شهرداری منطقه 20 در بخشی از عرصه جنگل‌کار‌ی‌های جنوب تهران اجرا شد.
شهردار ناحیه 7 این منطقه با اعلام این خبر گفت: سیستم آبیاری قطره‌ای که یکی از روش‌های پیشرفته و تکامل یافته آبیاری تحت فشار است در یکی از عرصه‌های جنگل‌کاری این منطقه به نام «عرصه شمال» واقع در روستای غنی‌آباد و با متراژ 40 هکتار و هزینه‌ای بالغ بر 70 میلیون تومان اجرا شده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر آبرسانی به سایر قطعات جنگل کاری از طریق لوله‌گذاری و تانکر انجام می‌شود کاهش هزینه‌های مربوط به میزان آب مصرفی، نیروی انسانی، سوخت و کودهای تقویتی را از جمله مزیت‌های سیستم آبیاری قطره‌ای عنوان کرد.
حسینی با اشاره به اینکه جنگل‌کاری‌ها نقش مهمی به عنوان فیلتر تصفیه هوای شهر تهران دارند، تصریح کرد: مساحت کل فضای سبز این ناحیه 4 هزار و 322 هکتار است که قسمت اعظم آن را 7 عرصه جنگل‌کاری دوتویه، دوتویه سفلی، عرصه شمال، عرصه بیجین، کلاغیه، کوثرولایت و عشق‌آباد تشکیل داده است.
شهردار ناحیه 7 شهرری در پایان تاکید کرد: این جنگل‌کاری‌ها خارج از محدوده شهری قرار دارند و توسعه این فضای سبز خارج از محدوده شهری در دستور کار شهرداری قرار دارد.
آبیاری قطره‌ای فقط اطراف ریشه را خیس می کند و آب به به مقدار کم و طی دفعات متعدد در اختیار درختان قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول