اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی خواستار شد؛

راه‌اندازی ۱۵ کمپ ترک اعتیاد در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی خواستار راه‌اندازی ۱۵ کمپ ترک اعتیاد در این استان تا پایان امسال شد.

راه‌اندازی ۱۵ کمپ ترک اعتیاد در خراسان شمالی
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد ابوطالب شفقت بعدازظهر امروز در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی با  تأکید بر نیاز استان به کمپ‌های ترک اعتیاد، از بهزیستی خراسان شمالی خواست تا مقدمات راه‌اندازی این کمپ‌ها طی امسال در خراسان شمالی را فراهم کند.
وی همچنین با اشاره به تدوین سند پیش‌گیری اولیه از اعتیاد توسط دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی تصریح کرد: در این سند چشم‌انداز برنامه‌‌های پیش‌گیری اولیه اعتیاد در استان تدوین شده است.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی از کمیته‌ها و دستگاههای عضو این شورا خواست تا ظرف ۱۵ روز آینده نظرات و پیشنهادت خود را برای نهایی شدن این سند به دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ارائه کنند.
شفقت اجرای برنامه‌های پیش‌گیری از اعتیاد در حوزه‌های مختلف خراسان شمالی را به عنوان مهمترین راهبرد مورد تأکید قرار داد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به اقدامات این شورا طی ماههای گذشته اظهار داشت: برهمین اساس همایش‌ ملی تخصصی پیش‌گیری مبنی بر شواهد در حوزه اعتیاد با مشارکت پزشکان، روانشناسان و مددجویان به مدت ۲ روز برگزار شد.
صفوة‌الله الله‌وردی محمدی برپایی همایش نقش روحانیون و طلاب در جلوگیری از سوء مصرف مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی با شرکت ۱۵ نفر از روحانیون اهل تسنن و تشیع در مانه و سملقان، برپایی همایش بزرگ پیاده‌روی با رویکرد پیش‌گیری از اعتیاد، برگزاری نمایشگاه عکس و... را از برنامه‌های انجام شده توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی برشمرد.
وی همچنین از ارائه آموزش‌های پیش‌گیری و جلوگیری از حمل مواد مخدر در عربستان توسط حجاج به سرزمین وحی خبر داد و گفت:‌در این راستا این آموزش‌ها به هزار و ۲۰۰ نفر از زائران که در قالب ۷ کاروان به سرزمین وحی در حال عزیمت بودند، ارائه شده است.
وی گفت: با وجود این آموزش‌ها ۷ نفر از زائران حج تمتع استان که مقادیری مواد حمل کرده در فرودگاه مشهد شناسایی و از اعزام آنان به سفر حج جلوگیری شد.
رئیس شورای فرعی هماهنگی مواد مخدر فاروج هم در این نشست برپایی جلسات آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد برای کارکنان دستگاهها، دهیاران و... از جمله اقدامات شهرستان برشمرد.
سیدعبدالله ارجایی گفت: ارائه این آموزش‌ها در طول سال نیز در شهرستان فاروج تداوم خواهد داشت.
جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی نیز در این نشست از تهیه سند پیشگیری اولیه از اعتیاد در این استان خبر داد.
محمدرضا یزدان‌پناه اظهار داشت: در این سند فرصت‌ها و تهدیدها در حوزه پیش‌گیری اولیه از اعتیاد تبیین شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: در این سند پیش‌گیری از اعتیاد سیاست‌های ۱۳ گانه در این حوزه پیش‌بینی شده است و دستگاهها می‌توانند برای قنای آن پیشنهادات و انتقادات خود را به شورا منعکس کنند.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول