اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر خبر داد:

احداث 2 کانال آبیاری در اراضی کشاورزی خرمشهر

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر از احداث دو کانال آبیاری در اراضی کشاورزی این شهرستان توسط سازمان آب و برق استان خبر داد.

احداث 2 کانال آبیاری در اراضی کشاورزی خرمشهر
ابراهیم داوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار داشت: سطح زیر کشت نخیلات خوزستان بیش از 35 هزار هکتار است که با توجه به این میزان، در شهرستان خرمشهر بالغ بر 2هزار و 100 هکتار نخیلات بارور شده و 210 هزار اصله خرما را در خود جای داده است.
وی افزود: با توجهات ویژه دولت نهم و دهم، زیرساخت‌های احیا و توسعه نخیلات شهرستان به خوبی فراهم شده است.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر با اشاره به خسارات وارده حاصل از جنگ تحمیلی بر وضعیت کشاورزی منطقه تصریح کرد: در دوران جنگ تحمیلی نخیلات، بافت خاک و نیز سیستم جزر و مد آب رودخانه‌های بهمنشیر و اروند از بین رفت.
وی خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی در سال‌های اخیر را مزید بر علت قلمداد کرد و گفت: آب رودخانه‌های بهمنشیر و اروند بر اثر کاهش بارندگی شور شده که این امر برای نخیلات اصلاً مناسب و خوشایند نبوده است.
داوری در ادامه به اقدامات مؤثر دولت در حمایت از کشاورزان اشاره کرد و گفت: با مساعدت دولت عدالت محور، سازمان آب و برق استان برای تأمین آب شیرین نخیلات منطقه، دو کانال آبیاری احداث کرده که آماده بهره‌برداری است.
وی با اشاره به دو کانال مذکور اضافه کرد:  یکی از این کانال‌ها با عنوان "ولیعصر"، آب شیرین رودخانه کارون را به اراضی نخیلات شلمچه یا حومه غربی هدایت می‌کند.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر افزود: کانال دوم که بتنی است در جزیره‌مینو احداث شده و آب کارون را به مسیر اراضی کشاورزی منطقه رهنمون می‌سازد.
به گفته وی این دو کانال با مشکلات جزئی روبه‌رو بوده به همین دلیل بهره‌برداری از آن به درازا کشیده شده است.
داوری ادامه داد: همچنین سازمان جهاد کشاورزی تعداد 323 دستگاه موتور پمپ آب چهار اینچ خریداری کرده که هنوز به مرحله نصب نرسیده است.
وی با تأکید بر تغییر فرهنگ‌ کشاورزی در منطقه بیان کرد: با اعمال سیاست‌های تشویقی بین نیروهای مولد منطقه و بخش کشاورزی پیوندی اساسی و مجدد ایجاد شده و این امر در پیشرفت کشاورزی منطقه بسیار اثرگذار است.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر در پایان گفت: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته به‌زودی شاهد ارتقای وضعیت کشاورزی در حد اعلا باشیم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول