اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی تاکید کرد:

فرآوری محصولات انگور در خراسان شمالی صنعتی شود

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی بر فرآوری صنعتی محصولات انگور در این استان را مورد تاکید قرار داد.

فرآوری محصولات انگور در خراسان شمالی صنعتی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوطالب شفقت بعد از ظهر امروز در میز تخصصی انگور اظهار داشت: هم اکنون از انگور محصولات متعدد و متنوعی استحصال می‌شود.
وی شیره انگور، پودر غوره، آب غوره، کنسانتره، آب انگور، مارمالاد، اتانول، خمیره، روغن دانه انگور، کشمش را از جمله این محصولات عنوان کرد و گفت: باید در فرآیند تولید این محصولات از ظرفیت صنعتی استفاده شود.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با تاکید بر ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی انگور گفت: استان آماده هر‌گونه همکاری با سرمایه گذاران این بخش را دارد.
وی در ادامه با اشاره به لزوم بازنگری در افزایش زمان تعیین خسارت محصول انگور در خراسان شمالی اظهار داشت: هم اکنون به دلیل تعیین زمان اندک برای پرداخت خسارت به تاکداران، فعالان این بخش در استان دچار زیان می‌شوند.
استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: بر همین اساس باید مهلت کارشناس تعیین شده از سوی صندوق خسارت کشاورزان برای تاکداران دست کم دو ماه افزایش یابد.
سرپرست امور شعب بانک کشاورزی خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به اینکه امسال یک هزار و 422 هکتار از تاکستان‌های این استان زیرپوشش بیمه قرار گرفته‌اند، گفت: 80 درصد غرامت‌های وارد شده به تاکداران بررسی و میزان خسارت به حساب این افراد منظور شده است.
حسین دادزری پرداخت غرامت به تاکداران استان را بسته به میزان بیمه تاکستان‌ها عنوان کرد و افزود: بانک کشاورزی بر اساس این شاخص‌ها اقدام به پرداخت غرامت به تاکداران می‌کند.
به گفته وی، هم‌اکنون 90 درصد کشاورزان خراسان شمالی دارای کشاورز کارت بوده که خسارت‌ها و یارانه‌های خود را از طریق این کارت دریافت می‌کنند.
نخستین جشنواره ملی انگور در خراسان شمالی با حضور مهمانان کشوری و استانی در بجنورد برگزار شد.
در این جشنواره مهمانانی از وزارت جهاد کشاورزی، محققان، سرمایه‌گذاران و ... شرکت دارند.
خراسان شمالی با تولید سالانه 183 هزار تن انگور، معادل 9 درصد انگور کشور از این حیث رتبه پنجم را دارد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول